Обліковуємо грошові кошти з новими рахунками формату IBAN в ISpro

Обліковуємо грошові кошти з новими рахунками формату IBAN в ISpro 29-01-2020

В сучасному світі для людства кордонів з кожним роком стає все менше. Найпрогресивніші економіки світу задають тенденції до відкритості, свободи торгівлі між країнами і відповідно притоку інвестицій із-за кордону, товарів, технологій та ін., тому стає актуальним питання використання спільних інструментів, що можуть сприяти розвитку взаємовідносин для цілісної світової економіки.

До переліку таких інструментів можливо віднести банківські рахунки за стандартом IBAN, вони використовується у 75 країнах і з кожним роком їх кількість зростає.

Нещодавно всю банківську систему і нашої країни сколихнула «хвиля змін» під назвою IBAN - так почала діяти постанова  Правління НБУ від 28.12.2018 р. № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» і з 5 серпня 2019 року банки України почали відкривати нові рахунки, відповідно до нових стандартів. Про цю подію і як до цього підготуватися ми писали в попередніх публікаціях.

Читайте також:

 

Отож в даній статті ми розглянемо як вести облік грошових коштів з новими рахунками за стандартом IBAN в програмному забезпеченні «ISpro».

Для ведення обліку грошових коштів в програмному комплексі «ISpro» реалізовано підсистему «Облік грошових коштів».

Програмний модуль вирішує наступні питання:

  • облік банківських документів;
  • облік касових документів;
  • робота з підзвітними особами;
  • облік розрахунків по депонентам;
  • взаємодія з системами «Клієнт – Банк».

Отже, розпочнемо наш рух до обліку грошових коштів з самого початку – з відкритого для вашого підприємства нового рахунку за стандартом IBAN.

Далі переходимо до програмного комплексу «ISpro» і якщо на підприємстві не ведеться централізований облік, то розпочинаємо роботу з підсистеми «Загальні довідники» - «Картка підприємства» - «Рахунки» та через піктограму «Створити»  вносимо реквізити нового рахунку (Мал.1).


Мал. 1

Так як облік грошових коштів в програмі ведеться пооб'єктно, то для подальшої роботи необхідно новостворений рахунок підв’язати до об’єкту обліку та рахунку бухгалтерського обліку.

Для цього перейдемо до пункту «Налаштування», модулю «Облік грошових коштів» та на вкладці «Об’єкти обліку» створимо новий об’єкт обліку спеціально під новий рахунок.

На панелі меню через піктограму «Створити» або через пункт «Реєстр» - «Створити» з контекстного меню обираємо тип створюваного об’єкту обліку – це може бути розрахунковий рахунок, валютний рахунок, каса, підзвіт, депонент та ін.

Далі заповнимо необхідну інформацію – найменування рахунку (довільне), підтягуємо з переліку створений банківський рахунок, балансовий рахунок та аналітичну картотеку (за необхідності). Після занесення даної інформації отримуємо результат як на зображенні (Мал. 2);  зберігаємо створений об’єкт обліку.

Мал. 2

 

Після чого перейдемо до наступного етапу - робота з банківськими виписками. Для цього перейдемо до підсистеми «Виписки банку» та в полі «Рахунок» з переліку обираємо створений об’єкт обліку (Мал. 3):

Мал. 3

Далі через «Реєстр» - «Створити» створимо банківський день та введемо вхідний залишок по рахунку (Мал. 4):

Мал. 4

Далі можемо створити необхідні платіжні документи, або через підсистему «Платіжні документи», або не виходячи з підсистеми «Виписки банку» в відповідному банківському дні через «Реєстр»«Створити» обираємо з переліку необхідну операцію.  Після чого заповнюємо документ, обов’язкові для заповнення поля підсвічено жовтим кольором.

Розглянемо приклад створення «Платежу» - автоматично заповнюється поле «Документ» - «Платіжне доручення», при необхідності дане поле можливо змінити. Далі заповнимо  № документу, з даного пункту можливо перейти до реєстру платіжних доручень та обрати зі створених, але не проведених - мають статус «Чернетка» (Мал. 5) або ж створити нове платіжне доручення через «Реєстр» - «Створити» та заповнити його (Мал. 6).

Мал. 5


Мал. 6

З малюнку бачимо, що в програмі можливо задати податкову модель, якщо з контрагентом існують податкові відносини. При заповнених довідниках – «Види оплат» і «Статті РГК» (котрі можливо заповнити в пункті «Налаштування» модулю).

В платіжному дорученні можемо заповнити «Вид оплати» і «Призначення» (поле Призначення + клавіша F3) та здійснити рознесення по статтям через відповідну піктограму на панелі меню, або через пункт меню – «Операція» - «Рознесення по статтям», вказавши по котрому КЕКВу здійснюється рух грошових коштів (Мал. 7).

Мал. 7

Після чого налаштовуємо проводки по нашому документі через відповідні піктограми на панелі меню та проводимо його після чого документ підсвічується жирним чорним кольором. Також в підсистемі «Виписки банку» можливо сформувати та роздрукувати звіти таких груп як – відомості витрат, відомість руху грошових засобів, стан рахунку та узагальнююча відомість руху грошових засобів.

До модулю «Облік грошових коштів» відноситься і підсистема «Клієнт-банк», так як налаштування даної підсистеми має індивідуальний характер, то в даній статті розглядати роботу з клієнт-банком не будемо.

Але якщо у Вас залишилися питання по матеріалу статті, чи необхідна допомога в питанні налаштування роботи з клієнт-банком, будь-ласка, зверніться до нашого контакт-центру за номерами телефону 

+38 (095) 036-40-04;
+38 (098) 036-40-04;
+38 (073) 036-40-04
 

і ми з радістю відповімо на всі Ваші питання.

Замовити демонстрацію ISpro

 

Автор: Вороневська Руслана, провідний спеціаліст по системі ISpro.


Долучайтесь до нас в Instagram та facebookна Вас чекають:

  • корисні лайфхакиenlightened
  • актуальні новиниyes
  • та розважальна рубрикаlaugh

!Дізнатися більше новин Ви також зможете на нашому каналі в >>> Telegram.


Поділитися статтею з друзями!


Популярні cтатті