Цифровізація житлово-комунального господарства на прикладі КП «МУЖКГ Чорноморської міської ради»

Цифровізація житлово-комунального господарства на прикладі КП «МУЖКГ Чорноморської міської ради» 01-04-2020

Один з успішних кейсів цифровізації підприємств ЖКГ командою ГК «Інтелектуальний сервіс» на прикладі КП «Міське управління житлово-комунального господарства Чорноморської міської ради» 

 

Наша країна - відносно молода держава, яка вже більше 30 років удосконалюється і стрімко розвивається в усіх напрямках, поступово стає електронною країною, “Державою у смартфоні”!

Сучасні українці швидко пристосовуються до змін  та активно використовують всі новітні технології в своєму житті, на роботі. А у  молоді такі назви як “служба ЖЕКу”, “комунальне господарство”, “платьожка” до сих пір асоціюються з пережитками минулого, з старою системою...

 

Читайте також: Як налаштувати оплату праці в ISPRO під час особливої ситуації в Україні?

 

Наша компанія зі своєю командою професіоналів вирішила долучитись до удосконалення та, так званого, реформування сфери українського житлово-комунального господарства і забезпечити повну діджиталізацію всіх процесів обліку на підприємстві ЖКГ у м.Чорноморську. Для нас це був абсолютно новий напрямок, нова сфера, щось нестандартне, щось не таке, з чим ми раніше працювали! 

Ми прийняли цей виклик  і розкажемо про переваги, які отримав  наш Клієнт та саме ми: розкрити всі карти, всі плюси та мінуси, поділитись своїми досягненнями, розповісти, чого ми навчились і як ми удосконалились, зробили крок вперед! Почнемо з самого початку.

КП «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської МР Одеської області виконує роботи: 

  • з експлуатації, ремонту та утримання житлового фонду, проведення поточного ремонту, 
  • надання в оренду приміщень, 
  • проводить значну роботу у сфері благоустрою, 
  •  заходи з утримання, експлуатації, прибирання та проведення ремонту об'єктів загальноміських та прибудинкових територій, міського пляжу, 
  • ремонт технічних засобів регулювання дорожнього руху, 
  • нанесення дорожньої розмітки, 
  • утримання міських кладовищ, 
  • утримання загальноміських територій, 
  • туалетів загального користування, 
  • відлову бродячих тварин,  
  • утримання та виконання поточного ремонту внутрішньо-квартальних проїздів,
  • вивезення побутових відходів, утримання міської лазні. 

Структура комунального підприємства «Міське управління житлово-комунального господарства»  складається з 4-ох житлово-експлуатаційних дільниць: 

  • ремонтно-будівельної дільниці, 
  • електротехнічної дільниці, 
  • транспортної дільниці. 

Крім того, житловий фонд обслуговує єдина автоматизована диспетчерська служба. В структурі підприємства функціонують підрозділи з обслуговування загальноміських об’єктів: спеціалізована дільниця управління дорожнім рухом, утримання міських кладовищ та міського пляжу.

Цікаві цифри: підприємство обслуговує біля 200 житлових будинків загальною площею 833,0 тис.м2, Кількість особових рахунків досягає 180000

ЩО БУЛО ЗАПРОПОНОВАНО ЗАМОВНИКУ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ЙОГО ПОТРЕБ?

Для виконання такого об’єму робіт, та для якісного обслуговування населення КП повинно відповідати сучасним тенденціям цифровізації управління підприємством. Саме для досягнення таких цілей нами було розпочато впровадження сучасного вітчизняного програмного комплексу світового стандарту ERP, для автоматизації обліку та управління на підприємствах та в бюджетних установах ISpro.

На момент початку робіт з адаптації комплексу ISpro на КП функціонували декілька застарілих різнорідних програм, які не давали повного уявлення про стан речей в цілому, та не дозволяли в повній мірі якісно управляти ресурсами підприємства. Система ISpro повністю автоматизує та об’єднає всі ланки управління та обліку КП. Однією з найважливіших завдань які поставив замовник був побудинковий облік всіх витрат.

Після обстеження поточного стану ведення обліку було прийнято рішення про помодульне впровадження системи ISpro

ПЕРШИЙ ЕТАП ВПРОВАДЖЕННЯ: Модуль “УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ”

Даний модуль,в свою чергу, складається з обліку заробітної плати та обліку кадрів. Було проведено величезний обсяг робіт. 

Дані з застарілої програми для обліку заробітної плати, яка експлуатувалася на КП, були експортовані в проміжні файли які були проаналізовані та додатково оброблені. З цих файлів в IS-pro була імпортована картотека робітників, первісна структура підприємства з відділами та посадами, а також архів розрахункових листів робітників за цілий рік. Це дозволило плавно перейти на ведення обліку в IS-pro з розрахунками відпусток та лікарняних на підставі імпортованих архівних даних. 

В результаті роботи протягом декількох місяців, Проектним відділом ISpro було:

  • повністю підключено і запущено робота кадрової служби;
  • налаштовано правильний штатний розпис та правильну структуру підприємства; 
  • налаштовано баланс відпусток; 
  • налаштовано всі потрібні форми та операції кадрових наказів, які потрібні для роботи відділу кадрів; 
  • налаштовано всі потрібні кадрові звіти. 

Налагоджено взаємодію кадрової служби та зарплатного відділу: модуль “Облік кадрів” та “Облік заробітної плати” почав функціонувати у зв’язці, що значно полегшило роботу як відділу кадрів так і розрахункового відділу. Кадрова служба створювала накази, на підставі яких, розрахунковий відділ відразу ж міг розраховувати потрібні нарахування. Така злагоджена робота пришвидшила розрахунки та скоротила кількість помилок.

ДРУГИЙ ЕТАП ВПРОВАДЖЕННЯ: АВТОМАТИЗАЦІЯ РОБОТИ  ЖЕКів та РБД

Найбільш важливим етапом роботи була автоматизація роботи ЖЕКів та РБД (ремонтно будівельна дільниця). Раніше вони створювали документи по нарахуванню оплати роботи співробітників в excel, а потім бухгалтери знову ці дані з роздрукованих файлів заносили вручну в іншу програму. 

Наші спіціалісти автоматизували процеси взаємодії бухгалтера та РБД! 

А саме:

  • налаштували  наряди для обліку роботи двірників, прибиральниць, покосу трави;
  • налаштували наряд розрахунків за святкові та вихідні дні;
  • було заведено  довідники будинків з тарифами на різні види робіт; 
  • забезпечили розрахунок нарядів на ремонт (імпортували довідники ДБН на підставі яких розраховуються послуги по ремонтним роботам);
  • бригадні наряди РБД, які розраховуються на підставі ДБН та тарифів тепер вводяться по кожному будинку.

Запроваджено нову схему взаємодії майстра ЖЕКу та бухгалтера:

вперше ми налагодили і головне автоматизували процес взаємодії майстра ЖЕКу та бухгалтера! Зараз майстри в ЖЕКах заводять в документах послуги по прибиранню в розрізі джерел фінансування та будинків, які зразу ж проводяться бухгалтером, що на порядок збільшило швидкість та покращило якість роботи. 

Впровадження модулю “Управління персоналом” дозволило:      

зв’язати та налаштувати синхронну роботу:

  • бухгалтерів ЖЕКів;
  • бухгалтера РБД; 
  • відділу кадрів; 
  • розрахункового відділу;
  •  економічного відділу;
  • підвищити якість роботи цих відділів; 
  • знизити кількість помилок;
  • стало можливим формувати потрібні звіти в розрізі всього підприємства та окремих підрозділів; 
  • стала можлива швидка зміна тарифів, як по працівникам, так і по послугам. 

ОТРИМАНІ ПЕРЕВАГИ СПІВПРАЦІ ЗАМОВНИКА З ГК:  

За відносно невеликий період адаптації, не дивлячись на великий обсяг виконаної роботи, ГК “Інтелектуальний сервіс” змогла  задовольнити потреби Замовника. КП “Міське управління житлово-комунального господарства” отримало повний побудинковий облік витрат на заробітну плату в розрізі будинків, джерел фінансування та напрямків!

Модуль управління персоналом успішно введено до експлуатації. На КП продовжуються роботи по адаптації інших модулів комплексу  ISpro. Вже введено в експлуатацію модуль “Логістика” та на черзі - модуль “Облік основних засобів”. Ведуться активні роботи по адаптації модуля “Фінансовий облік” та інших модулів комплексу.

ОТРИМАНІ НАМИ ПЕРЕВАГИ СПІВПРАЦІ З КП: Працюючи над реалізацією цього складного та, водночас, надзвичайно цікавого для обох сторін кейсу, команда ГК “Інтелектуальний Сервіс” здобула корисний досвід від роботи в цьому секторі економіки. Цей успішний кейс став важливим етапом розвитку співробітництва нашої компанії з підприємствами житлово-комунального господарства. Ми вважаємо, що можемо запропонувати ще багато  ідей для підприємств цієї галузі і успішно їх реалізувати та супроводжувати.

В процесі налаштування та експлуатації модулів комплексу  ISpro виявлений значний потенціал для подальшого удосконалення та розвитку співробітництва КП «Міське управління житлово-комунального господарства» Чорноморської МР та ГК «Інтелектуальний Сервіс». Ми маємо велику надію, що в процесі експлуатації комплексу  ISpro, система буде розвиватися, вдосконалюватися та, в кінцевому підсумку, повністю цифровізує всі процеси управління та обліку КП, що дозволить вивести роботу наших партнерів на новий рівень досконалості!

Процес впровадження триває. Попереду будуть невеликі доопрацювання, які виведуть функціонування комплексу ISpro на ще вищий щабель надійності та корисності для підприємства сфери ЖКГ.

 

Замовити ISpro

 

Автори: Дегтярьов Валерій - Спеціаліст по проектам адаптацій та Підгорна Наталія - Спеціаліcт з продажу ISpro.

Фото: сайт Чорноморської міської ради, сайт "МУЖКГ"

Долучайтесь до нас в Instagramfacebook та Telegram на Вас чекають:

  • корисні лайфхакиenlightened
  • актуальні новиниyes
  • та розважальна рубрикаlaugh


Приєднуйтесь до нас у соціальних мережах!

Поділитися статтею з друзями!


Популярні cтатті