19 серп. 2019 р.
Скасування та Блокування сертифікатів в програмі M.E.Doc та веб-сервісі СОТА
M.E.Doc
5 хв.
7636
Бувають випадки, коли в діяльності підприємства є необхідність в зміні бухгалтера, директора, назви організації або її юридичної адреси. Представники підприємства формують нові електронні підписи і тоді виникає питання: що робити з діючими, в яких є застаріла інформація? Відповідь – їх потрібно скасовувати або блокувати.
Скасування сертифіката є достроковим припиненням його чинності. Скасовані сертифікати поновленню не підлягають. Скасування здійснюється на підставі листа, який подається в письмовій формі або у формі електронного документа.
Блокування сертифіката - це тимчасове припинення його чинності. Блокування сертифіката здійснюється на підставі заяви, яка подана в усній формі, листа у письмовій формі чи у вигляді електронного документа.
Скасування і блокування сертифікатів АЦСК «Україна» можна виконати в програмі M.E.Doc та веб-сервісі СОТА.
Розглянемо приклад скасування на підставі листа, який подано у формі електронного документа при зміні сертифіката бухгалтера.
Заходимо в програму M.E.Doc модуль Адміністрування - Сертифікати - Встановлені сертифікати, обираємо сертифікат, який нам необхідно скасувати. Натискаємо Файл - Скасувати (Мал.1)
Мал.1
або правим кліком миші - Скасувати (Мал.2).
Мал.2
З’являється Лист про скасування сертифікатів, в якому необхідно заповнити причину скасування (Мал.3.), потім підписати і відправити до АЦСК «Україна» (Мал.4).
Мал.3
Мал.4
Через деякий час даний сертифікат буде скасовано. Подбайте про прийом квитанцій. Також статус Ваших сертифікатів можна перевірити на сайті https://www.uakey.com.ua
Щоб зробити процедуру скасування в веб-сервісі СОТА, необхідно натиснути в головному меню Електронний підпис - Заявки на сертифікат. Далі на панелі інструментів натискаємо Додати - Лист на скасування (Мал.5).
Мал.5
Відкривається лист (Мал.6), в якому необхідно заповнити який сертифікат необхідно скасувати та причину (Мал.7).
Мал.6
Мал.7
Далі підписуємо електронним підписом та відправляємо до АЦСК «Україна».
Процедура блокування в електронному вигляді ідентична: замість Скасувати обираємо Блокувати. Створені та заповнені листи зберігаються у Реєстрі звітів у поточному місяці.
Для того, щоб скасувати сертифікат в письмовій формі до представництва АЦСК «Україна» подається письмовий Лист про скасування сертифікатів (формується в електронному вигляді через засоби програмного забезпечення (M.E.Doc, СОТА), засвідчений особистим підписом керівника підприємства та печаткою або особистим підписом підписувача-власника сертифіката.
Даний лист може подати:
- керівник юридичної особи з документом, що посвідчує особу та документом, що підтверджує його повноваження;
- підписувач-співробітник юридичної особи з документом, що посвідчує особу (тільки для скасування власного сертифікату ЕП).
Процедура блокування сертифікатів в письмовій формі аналогічна скасуванню, окрім подачі листа на сертифікат керівника підприємства. Лист на блокування може подати керівник юридичної особи з документом, що посвідчує особу та документом, що підтверджує його повноваження, або уповноважена ним особа з документом, що посвідчує особу та нотаріальною довіреністю у встановленому законодавством порядку.
Третій спосіб блокування сертифікатів - це заява в усній формі, яка подається до АЦСК «Україна» в телефонному режимі за номером (044) 206-72-31.
Для блокування заявник повинен повідомити співробітнику АЦСК наступну інформацію:
- ідентифікаційні дані власника сертифіката;
- серійний номер сертифіката (дізнатися його можна ставши на сертифікат і натиснути друк сертифіката (Мал.8, Мал.9);
- фраза-пароль для голосової автентифікації (завжди вказується при формуванні заявок на сертифікати (Мал.10).
Мал.8
Мал.9
Мал.10
Заява в усній формі приймається тільки у випадку збігу фрази-пароля та ідентифікаційних даних підписувача з інформацією, вказаною в заявці на формування сертифіката.
Частіше за все скасування/блокування сертифікатів здійснюється в електронному вигляді.
Ось так, легко та швидко, за допомогою наших продуктів M.E.Doc та веб-сервісу СОТА Ви зможете вирішити питання, які стосуються статусів Ваших сертифікатів.
Сформуйте рахунок на кваліфікований е-підпис у режимі online
Автори: Адлер Анатолій та Ярошина Яна, сертифіковані спеціалісти ГК Інтелектуальний сервіс
__________________________________________________________________________
Долучайтесь до нас в Instagram та facebook, на Вас чекають:
- корисні лайфхаки
- актуальні новини
- та розважальна рубрика
!Дізнатися більше новин Ви також зможете на нашому каналі в >>> Telegram.
Виникли питання? Залиште заявку для нашого фахівця
Читайте також:
- 14 днів тому...
Як автоматично створювати резервні копії програми M.E.Doc
У сучасному світі, де зберігання даних та їх безпека мають критичне значення для стабільної роботи підприємств - автоматизоване створення резервних копій у програмі M.E.Doc виявляється надзвичайно важливим та ефективним рішенням. - 21 днів тому...
Відправка супроводжуючих документів до банку | Кейс M.E.Doc
M.E.Doc - це дуже багатофункціональна програма. Чи знали ви, що через M.E.Doc можна надіслати супроводжуючі документи щодо звітності безпосередньо до банку? Розповідаємо, як це можна зробити. - Місяць тому...
Кейс: Як виконати звірку з ЄРПН та отримати відсутні податкові накладні | M.E.Doc Облік ПДВ 2024
Надаємо рішеня, як відновити податкові накладні, після фізичної втрати пристрою, на якому зберігався архів податкових накладних. - 3 місяці тому...
M.E.Doc.Зарплата - максимум можливостей у поєднанні з якісним севісом
Чому при виборі продукту та обслуговуючої компанії варто обрати рішення M.E.Doc.Зарплата та ГК “Інтелектуальний сервіс”? - 5 місяців тому...
Подача звітності у контролюючі органи - наші рішення для ФОПа
Зараз для підприємців є великий асортимент рішень для звітування в контролюючі органи. - 2 місяці тому...
Автоматичне заповнення Об'єднаної звітності ПДФО та ЄСВ | M.E.Doc Зарплата 2024
Розповідаємо про кейс використання M.E.Doc Зарплата для автоматичного формування Об'єднаної звітності на реальному прикладі впровадження клієнту - 8 місяців тому...
Чому вам не потрібен модуль М.Е.Doc Зарплата!
Вирішуючи питання придбання нового програмного забезпечення, користувач часто запитує себе: «Чи потрібно воно мені?».… - 10 місяців тому...
M.E.Doc “Зарплата” чи ISpro модуль “Управління персоналом” - що обрати?
Облік заробітної плати одна з найважливіших ділянок роботи на підприємстві. Для розв'язання задач такого рівня потрібне надійне і сучасне програмне забезпечення. Тому в даній статті ми розглянемо рішення, які ефективно працюють уже в тисячах підприємств по всій Україні. - 3 років тому...
Як обрати свій перший M.E.Doc?
Прагнете знайти зручну програму для подання звітів? Спробуйте найпопулярніше в Україні ПЗ - 4 років тому...
Генерація універсальних КЕП вже в автопродовженні!
В сервісі автоматичного продовження сертифікатів кваліфікованих електронних підписів реалізована можливість генерації універсальних ключів (з версії «M.E.Doc» 11.02.007 і вище)