Робота КЕП в модулі РРО

Робота КЕП в модулі РРО

Оновлено 11.12.2024 р.

Доброго дня! 

Шановні користувачі ПЗ «M.E.Doc», сьогодні ми розглянемо нову можливість, яка реалізована в програмі з оновлення 11.02.017. Це робота з «Кваліфікованим електронним підписом» (далі «КЕП») з (програмним реєстратором розрахункових операцій), далі ПРРО. Відповідно до Закону України від 20.09.2019 р. № 128-IX  для роботи з ПРРО тепер буде потрібен «КЕП».

Давайте розглянемо, які потрібні будуть «КЕП» для роботи з ПРРО

Для того, щоб відкрити або закрити зміну чи відправити електронні чеки на фіскалізацію необхідний підпис уповноваженої особи (тобто касира) або підпис печатки з номером (тобто печатка каси). Для отримання сертифікату печатки з номерами не обов'язково мати в наявності фізичну печатку. 

Наприклад, якщо у підприємства є одна каса і шість касирів, які позмінно на ній працюють.
Існують варіанти організації роботи касирів з «КЕП» для роботи з ПРРО: Необхідно отримати підписи на всіх касирів, тобто шість «КЕП» з різними ПІБ для того, щоб кожен касир мав змогу зі своїм «КЕП» відкрити або закрити зміну на цій касі. Також організація отримує один підпис печатки для каси, і тоді будь-який касир використовує саме цей сертифікат при роботі з ПРРО. Електронні підписи касирів та печаток мають бути обов'язково зареєстровані у контролюючому органі!                                                         

Для отримання кваліфікованого сертифіката касира чи номерної печатки необхідно звернутися до акредитованого центру сертифікації ключів зі звичайним стандартним пакетом документів для отримання «КЕП». Процедура генерації заявок на сертифікат для роботи з ПРРО наразі нічим не відрізняється від звичайної генерації заявок для підприємства. Тобто, «КЕП» електронної печатки для ПРРО − це по суті звичайна печатка організації з номером, а «КЕП» уповноваженої особи (касира) − це звичайний сертифікат ФОП, керівника, співробітника чи бухгалтера.

В наших програмних продуктах (ПЗ «M.E.Doc» та «СОТА») ми вирішили розділити генерацію заявок для отримання сертифікатів для роботи з ПРРО від отримання звичайних сертифікатів, щоб менше плутати наших клієнтів при отриманні «КЕП» для фіскалізації.

Дані «КЕП» обов'язково необхідно зареєструвати у контролюючому органі. Для цього необхідно в головному меню перейти у розділ “РРО” та за допомогою команди - “Файл” - “Створити”  створити документ  J(F)1391802 (Форма 5-ПРРО, Мал. 1), та в табличній формі вказати всіх наявних уповноважених осіб чи всі наявні електронні печатки. При внесенні сертифікату відповідальної особи обов'язково необхідно вказати «Тип підпису» — це може бути касир або старший касир.

 

Мал. 1

 

Ці типи мають різні повноваження, наприклад, старший касир може замість касира, закрити його зміну, якщо касир за якихось обставин не може це зробити самостійно.

У випадку, коли необхідно буде анулювати «КЕП» касира чи електронної печатки, що використовувалася для фіскалізації, необхідно буде у цьому «Повідомленні» у полі «Тип підпису» вказати «припинення роботи». Дане повідомлення підписує тільки керівник своїм підписом, але підпис керівника має бути обов'язково зареєстрований попередньо в «ДПСУ».

 

 

Автори: Костенко Катерина та Ткаченко Анна, сертифіковані спеціалісти ГК "Інтелектуальний сервіс"

Редактор: Ковальова Альона, контент-спеціаліст ГК Інтелектуальний сервіс

КЕП ЦСК Україна

Кваліфікований електронний підпис

Читайте також:

  • 6 днів тому...
    Де можна використовувати електронні підписи ЦСК "Україна"
    ТОВ ЦСК «Україна» — один із найбільших та найнадійніших комерційних кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (КНЕДП) в Україні. Центр вже понад 10 років допомагає українцям та бізнесу працювати з електронними підписами.
  • 14 днів тому...
    Про довіреності для отримання електронного підпису
    Починаючи з 1 травня 2025 року в КНЕДП ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» змінилася процедура отримання кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
  • Місяць тому...
    Типи та варіанти зберігання електронних підписів для ПРРО
    Електронний підпис потрібен не лише для звітності. Він також є обов’язковим для роботи з програмними РРО — сучасною альтернативою традиційним касовим апаратам. Авторизація та проведення операцій у ПРРО здійснюються саме за допомогою КЕП.
  • Місяць тому...
    Де завантажити сертифікат до електронного підпису. Обмеження надавачів КЕП.
    27 червня 2025 року на офіційному сайті КНЕДП ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» опублікована інформація про те, що тимчасово призупиняється робота функції пошуку сертифікатів електронного підпису на сайті.
  • 2 місяці тому...
    Електронний підпис онлайн — безпечно та законно
    Сфера електронних довірчих послуг в Україні зробила впевнений крок уперед. Оформлення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) онлайн — не просто зручний сервіс, а результат системної роботи держави й сертифікованих провайдерів для забезпечення цифрової довіри. Проте цілком природно, що користувачі ставлять запитання: чи дійсно безпечно отримувати КЕП віддалено?
  • 10 місяців тому...
    Отримай електронний підпис без черги!
    Ми цінуємо час Клієнтів, тому офіси ГК “Інтелектуальний сервіс” працюють за попереднім записом. А бот- Intelserv консультант завжди готовий допомогти підготувати необхідні
  • 3 місяці тому...
    Перевидача та скасування сертифікатів КЕП: що потрібно знати користувачам
    У сфері електронного документообігу та використання КЕП (кваліфікованого електронного підпису) часто виникає потреба у перевидачі або скасуванні сертифіката. Нижче наведено ключову інформацію, яку варто
  • 8 місяців тому...
    Хмарний сервіс CloudKey - з чого почати
    Почнемо з того, що ви зробили правильний вибір! CloudKey виключає можливість втрати ключа, забезпечує доступ до КЕП 24/7 та є сучасним аналогом токену (фізичному носію). Отже, ви сплатили рахунок на користування CloudKey, що далі?
  • 4 місяці тому...
    Як отримати електронний підпис КЕП
    Для подання електронної звітності необхідно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
  • 10 місяців тому...
    Отримання електронного підпису. Важливі дрібниці
    Щоб процедура отримання КЕП була швидкою та комфортною розповімо про важливі дрібнички на які слід звернути увагу при продовженні електронного ключа, або