Зберігання Е-підпису

Зберігання Е-підпису

Оновлено 10.02.2025 р.

Історія кожного підприємства починається з Е-підпису. Щоб відкрити підприємство online, в застосунку “Дія” необхідно отримати Е-підпис. Для подання звітів потрібен Е-підпис. Навіть, пусті звіти податкова не приймає в паперовому вигляді. 

Для бюджетних підприємств є суворі правила – зберігати Е-підпис на захищеному носії.

Для госпрозрахункових підприємств – юридичних осіб та ФОП, зберігання Е-підпису на захищених носіях до 05.03.22 не обов'язкове. Про це говорить п.1 Постанови Кабміну №193 . Тож, зберігання Е-підпису на флешці або робочому столі комп'ютера – поширене явище. Якщо змін в законодавстві не буде, то після 5 березня 2022 року у підприємств усіх форм власності, а також приватних підприємців звітність буде прийматись виключно за наявності Е-підпису на захищеному носії.

Вже з 16 квітня 2019 року у відповідь на  всі документи, які подаються в Єдине вікно підприємці отримують Квитанцію №1: 

«Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, що не відповідає вимогам Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Квитанція не  впливає на прийняття електронної звітності. Це просто попередження: необхідно використовувати Е-підпис на захищеному носії.

ФОПи-платники єдиного податку 1 групи вже прозвітували 2021 рік и до наступного звітного періоду мають час. Але тим, хто подає звіти щокварталу необхідно замислитися про придбання захищеного носія для своїх Е-підписів.


Що таке захищений носій?

Захищені носії – це спеціальні пристрої для зберігання електронних підписів. Скопіювати чи стерти Е-підпис із захищеного носія неможливо. Доступ до ключа захищений паролем.

Які види захищених носіїв є на ринку? Щоб обрати зручний  захищений носій, ознайомтесь з їх видами: 

Токен 

Має вигляд звичайної флешки в металевому або пластиковому корпусі. Працює через USB-роз’єм на комп’ютері. Має обмежену кількість невдалих спроб вводу паролю. Після 7 спроб токен необхідно форматувати та отримувати новий Е-підпис. 
        
Хмарне сховище CloudKey

CloudKey – це новий, сучасний захищений носій. Е-підпис зберігається у "хмарі" з доступом з будь-якого пристрою без додаткових налаштувань. Після 10 спроб невірного введення паролю доступ до Е-підпису блокується на 60 хвилин. CloudKey підтримується програмами: M.E.Doc, СОТА, FlyDoc, ISpro. Підключення до державних сервісів очікується найближчим часом. Докладніше про CloudKey у статті або у відео.
 
Смарт-карта
Смарт-картка –це пластикова картка з чіпом, на яку записано Е-підпис.
Переваги: доступна та зручна у використанні. Займає небагато місця, її можно зберігати у портмоне чи гаманці. Але є недолік: неможливо використовувати без картридера.Тому смарт-карта не користується популярністю у споживачів.

Всі  носії відповідають вимогам законодавства. Вибирайте найзручніший для себе. 
Відповімо на ваші запитання по телефону:

(095) 0364004
(098) 0364004
(073) 0364004

Автор: Людмила Томачинська, комерційний директор по продуктам КЕП АЦСК "Україна" та CloudKey ГК "Інтелектуальний сервіс".

КЕП ЦСК Україна

Кваліфікований електронний підпис

Читайте також:

  • 7 днів тому...
    Як отримати електронний підпис КЕП
    Для подання електронної звітності необхідно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП).
  • Місяць тому...
    Як завіряти документи. Нюанси
    З переходом компаній на електронний документообіг кваліфіковані електронні підписи (КЕП) використовує все більше працівників. І тому, в даній статті ми наведемо ряд прикладів та правил, які зустрічаються при оформленні кваліфікованих електронних підписів
  • 6 місяців тому...
    Отримай електронний підпис без черги!
    Ми цінуємо час Клієнтів, тому офіси ГК “Інтелектуальний сервіс” працюють за попереднім записом. А бот- Intelserv консультант завжди готовий допомогти підготувати необхідні
  • 5 місяців тому...
    Хмарний сервіс CloudKey - з чого почати
    Почнемо з того, що ви зробили правильний вибір! CloudKey виключає можливість втрати ключа, забезпечує доступ до КЕП 24/7 та є сучасним аналогом токену (фізичному носію). Отже, ви сплатили рахунок на користування CloudKey, що далі?
  • 5 місяців тому...
    Як зайти на портал ПФУ співробітнику? Реєстрація користувачів
    Поговоримо про вхід на портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Фізичні особи/ФОП для входу на портал можуть використовувати власний електронний підпис. Юридичні особи зазвичай використовують електронний підпис печатки. КЕП директора/бухгалтера також можна використовувати для роботи в ПФУ, але
  • 6 місяців тому...
    Отримання електронного підпису. Важливі дрібниці
    Щоб процедура отримання КЕП була швидкою та комфортною розповімо про важливі дрібнички на які слід звернути увагу при продовженні електронного ключа, або
  • 6 місяців тому...
    Захищені носії та автопродовження підписів на них
    У статті розглянемо, які носії доступні для роботи з КЕП від КНЕДП ЦСК “Україна” та в чому їхні особливості
  • Рік тому...
    Як діяти у випадку заволодіння особистим ключем зловмисниками | Приклад рішення
    Компрометація електронного підпису. Розповідаємо про основні варіанти вирішення даної проблеми
  • 2 років тому...
    Електронний підпис для Prozorro: що це і як його отримати?
    За останні кілька років Україна швидко переходить на діджиталізацію. Це пришвидшує та полегшує роботу для мільйонів людей. А з початком повномасштабного вторгнення доводить, наскільки зручніше та безпечніше працювати онлайн. Одним із прикладів є Prozorro.
  • 8 місяців тому...
    Як отримати ключ для участі в тендерних пропозиціях
    Як отримати ключ для участі в тендерних пропозиціях? Для участі в тендерних пропозиціях в Україні вам необхідно отримати електронний підпис (КЕП) та зареєструватися на одному з електронних майданчиків системи публічних закупівель Prozorro. Ось основні кроки для