22 трав. 2025 р.
Перевидача та скасування сертифікатів КЕП: що потрібно знати користувачам

Електронні підписи
4 хв.
239
У сфері електронного документообігу та підпису КЕП (кваліфікованого електронного підпису) часто виникають ситуації, коли потрібно перевидати або скасувати сертифікат. Нижче ми навели ключову інформацію, яку варто знати користувачам і представникам юридичних осіб.
Що ж таке перевидача сертифіката?
Перевидача сертифіката - це позапланова процедура видачі нового сертифіката, що здійснюється до завершення строку дії попереднього. Вона проводиться у разі зміни реквізитів, які містить чинний сертифікат.
Основні випадки для перевидачі:
- Зміна назви або юридичної адреси підприємства;
- Зміна прізвища у підписувача;
- Зміна посади підписувача;
- Втрата секретного ключа або забутий пароль.
Пропонуємо розібрати більш детально кожний з випадків.
Які документи необхідно мати при зміні назви або юридичної адреси підприємства?
При зміні реквізитів підприємства (назва або юридична адреса) необхідно мати оригінал чи копію нової Виписки з ЄДР або Витягу з ЄДР, де буде вказана нова назва установи чи нове місцезнаходження.
Співробітники підприємства отримують особисто власні кваліфіковані електронні підписи без доручення від директора, а сертифікат на печатку установи може отримати директор чи інша особа на підставі оригіналу нотаріального доручення.
Які документи необхідні при зміні прізвища підписувача?
Якщо підписувач змінює прізвище, для перевидачі сертифіката необхідно надати:
- Новий паспорт громадянина України;
- Ідентифікаційний код (ІПН);
- Документ, що підтверджує зміну прізвища - це може бути:
- Свідоцтво про шлюб;
- Свідоцтво про розлучення;
- Рішення або висновок суду;
- Свідоцтво про зміну імені.
Альтернативно, може бути поданий наказ підприємства про зміну прізвища, який повинен містити посилання на відповідний документ із зазначенням його реквізитів (серія, номер тощо).
Які документи необхідні при зміні посади підписувача?
Тут все дуже просто: співробітнику, у якого змінилась посада, необхідно мати оригінал чи копію документа про призначення на посаду з новим найменуванням посади або ж наказ про переведення з однієї посади на іншу. Співробітник підприємства отримую особисто власні кваліфіковані електронні підписи без доручення від директора.
Перевидача у зв’язку з втратою секретного ключа.
Якщо працівник втратив секретний ключ, він повинен особисто звернутися до представництва надавача КЕП. Видача нового сертифіката в такому випадку не потребує довіреності від керівника підприємства.
Необхідні документи:
- Паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;
- Документ про призначення на посаду (оригінал або засвідчена копія).
А що ж таке скасування сертифіката?
Скасування сертифіката — це анулювання його чинності до закінчення встановленого терміну дії. Така процедура проводиться з міркувань безпеки або у випадках порушення правил користування.
Основні причини для скасування:
- Компрометація приватного ключа;
- Зміна статусу власника (звільнення, ліквідація компанії);
- Помилки під час видачі сертифіката.
Скасувати сертифікати можна в електронному вигляді через програму M.E.Doc або звернутися в офіс надавача послуг.
Процедури перевидачі та скасування сертифіката КЕП є важливими складовими електронного документообігу. У кожній ситуації варто уважно дотримуватись вимог до документів, аби уникнути затримок та забезпечити юридичну силу підпису. У разі виникнення питань — звертайтеся до фахівців: вони завжди готові допомогти.
Авторка: Ярошина Яна, провідна спеціалістка ГК «Інтелектуальний сервіс»

Кваліфікований електронний підпис
Читайте також:
- 3 днів тому...
Як отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) онлайн
У сучасному цифровому світі кваліфікований електронний підпис (КЕП) є необхідним інструментом для взаємодії з державними органами та ведення бізнесу. КНЕДП «Центр сертифікації ключів «Україна» пропонує зручний спосіб отримання КЕП онлайн — без відвідування офісу та без подання паперових документів. - 15 днів тому...
Перевидача та скасування сертифікатів КЕП: що потрібно знати користувачам
У сфері електронного документообігу та використання КЕП (кваліфікованого електронного підпису) часто виникає потреба у перевидачі або скасуванні сертифіката. Нижче наведено ключову інформацію, яку варто - 8 місяців тому...
Отримай електронний підпис без черги!
Ми цінуємо час Клієнтів, тому офіси ГК “Інтелектуальний сервіс” працюють за попереднім записом. А бот- Intelserv консультант завжди готовий допомогти підготувати необхідні - 2 місяці тому...
Як отримати електронний підпис КЕП
Для подання електронної звітності необхідно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП). - 6 місяців тому...
Хмарний сервіс CloudKey - з чого почати
Почнемо з того, що ви зробили правильний вибір! CloudKey виключає можливість втрати ключа, забезпечує доступ до КЕП 24/7 та є сучасним аналогом токену (фізичному носію). Отже, ви сплатили рахунок на користування CloudKey, що далі? - 3 місяці тому...
Як завіряти документи. Нюанси
З переходом компаній на електронний документообіг кваліфіковані електронні підписи (КЕП) використовує все більше працівників. І тому, в даній статті ми наведемо ряд прикладів та правил, які зустрічаються при оформленні кваліфікованих електронних підписів - 6 місяців тому...
Як зайти на портал ПФУ співробітнику? Реєстрація користувачів
Поговоримо про вхід на портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Фізичні особи/ФОП для входу на портал можуть використовувати власний електронний підпис. Юридичні особи зазвичай використовують електронний підпис печатки. КЕП директора/бухгалтера також можна використовувати для роботи в ПФУ, але - 7 місяців тому...
Отримання електронного підпису. Важливі дрібниці
Щоб процедура отримання КЕП була швидкою та комфортною розповімо про важливі дрібнички на які слід звернути увагу при продовженні електронного ключа, або - Рік тому...
Як діяти у випадку заволодіння особистим ключем зловмисниками | Приклад рішення
Компрометація електронного підпису. Розповідаємо про основні варіанти вирішення даної проблеми - 7 місяців тому...
Захищені носії та автопродовження підписів на них
У статті розглянемо, які носії доступні для роботи з КЕП від КНЕДП ЦСК “Україна” та в чому їхні особливості