18 лип. 2019 р.
Автоперевидача сертіфікатів на захищений носій у ПЗ М.Е.Doc

Електронні підписи
5 хв.
4731
Оновлено 02.09.2024 р.
Користувачі програми М.Е.Doc у відповідь на подані звіти до ДПС можуть отримати Квитанції з попередженням такого змісту:
«Додатково повідомляємо: Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, що не відповідає вимогам Закону України «Про електронні довірчі послуги» – особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису).» (Мал.1).
Мал.1
На підставі вимог ст. 18 Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" орган ДПС з 16.04.2019 розміщує в квитанціях про отримання документів попередження, що в сертифікаті немає ознаки зберігання ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису.
ВАЖЛИВО! Це попередження ніяким чином не впливає на прийняття та обробку електронної звітності. Мета цього попередження – заздалегідь повідомити платників податків про необхідність в подальшому використовувати захищені носії особистих ключів.
Обов'язкове використання електронного підпису на захищених носіях планувалося запустити спочатку з 5 березня 2022 року, але на період дії карантину дозволили використання електронних підписів чи печаток без їх зберігання на захищеному носії інформації. В подальшому обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців із дня його припинення.
Наразі, обов’язкове зберігання електронного підпису на захищених носіях вимагають в основному тендерні площадки, такі як “Прозоро”, також деякі державні установи, наприклад: Державна Митна служба. Краще заздалегідь уточнюйте, чи вимагає той чи інший портал, який ви використовуєте, обов’язкового зберігання електронного підпису на захищених носіях.
В даній статті розглянемо, як можна перегенерувати особистий ключ електронного підпису на захищений носій (далі – токен) у програмі М.Е.Doc.
Отже, перегенерувати особистий ключ (далі – КЕП) на токен можна :
1 спосіб. Якщо у вас немає діючих КЕП, зверніться до нашого офісу з необхідним пакетом документів та токенами для генерації електронного підпису на захищений носій.
2 спосіб. Якщо у вас є діючі файлові електронні підписи, скористайтесь функцією «автоперевидачі ключа» на токен у програмі М.Е.Doc. Новий згенерований ключ на токені буде мати такий же термін закінчення дії, як і у файлового з якого була зроблена перевидача.
3 спосіб. Якщо у вас закінчується дія файлових КЕП, продовжіть дію електронного підпису, але вже з записом токен на термін 1 або 2 років, скориставшись функцією «автопродовження» в програмі М.Е.Doc.
Розглянемо більш детально 2-й спосіб, «автоперевидача» електного підпису на захищений носій.
Відкрийте підприємство у програмі М.Е.Doc , увійдіть у розділ Адміністрування – Сертифікати – Заявка на сертифікати та у меню Файл оберіть Сформувати заявки.
З’явиться вікно Формування заявок на сертифікати. Вибираєте Замінити чинні (Мал.2):
Мал.2
Після цього з’являється вікно Формування заявок на кваліфіковані сертифікати ЕП (ЕЦП) (Мал.3). У відкритому вікні заповніть дані (контактну особу, телефон, парольний діалог), перевірити актуальність електронної пошти та натиснути кнопку «Далі».
Мал.3
У вікні, що відкрилося (Мал.4), оберіть - Зберігати секретний ключ на захищений носій, оберіть захищений носій, який має бути під’єднаний до вашого ПК, та у полі Пароль носія введіть пароль до вашого захищеного носія.
Зверніть увагу! За замовчуванням пароль для захищених носіїв від виробника «АВТОР» стандартний – 12345678. Стандартний пароль потрібно змінити або після генерації секретних ключів, або до генерації.
Програма повідомить про успішне збереження секретного ключа на захищений носій (мал.4):
Мал.4
Далі необхідно підписати заявку діючим сертифікатом КЕП (мал.5):
Мал.5
Операції, що описані вище, будуть автоматично повторені для всіх обраних сертифікатів.
Далі відкриється вікно із вибором адреси, на яку будуть відправлені заявки (мал.6):
Мал.6
Потім програма повідомить про успішне відправлення заявок. Обов’язково дочекайтеся квитанції №1 та квитанції №2 із результатом обробки ваших заявок.
Завантажте нові сертифікати у програму та обов’язково відправте повідомлення про реєстрацію електронно-цифрового підпису до контролюючого органу (код бланка J/F 1391104).
Ця процедура не є складною, та не займає великої кількості часу. У разі виникнення питань Ви можете звернутись до нас на лінію консультації.
Ми цінуємо Ваш час!
Автори: Томачинська Л. та Женгал А. - провідні фахівниці ГК "Інтелектальний сервіс"
__________________________________________________________________________
Долучайтесь до нас в Instagram та facebook, на Вас чекають:
- корисні лайфхаки
- актуальні новини
- та розважальна рубрика
!Дізнатися більше новин Ви також зможете на нашому каналі в >>> Telegram.

Кваліфікований електронний підпис
Читайте також:
- 18 днів тому...
Як отримати електронний підпис КЕП
Для подання електронної звітності необхідно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП). - 2 місяці тому...
Як завіряти документи. Нюанси
З переходом компаній на електронний документообіг кваліфіковані електронні підписи (КЕП) використовує все більше працівників. І тому, в даній статті ми наведемо ряд прикладів та правил, які зустрічаються при оформленні кваліфікованих електронних підписів - 7 місяців тому...
Отримай електронний підпис без черги!
Ми цінуємо час Клієнтів, тому офіси ГК “Інтелектуальний сервіс” працюють за попереднім записом. А бот- Intelserv консультант завжди готовий допомогти підготувати необхідні - 5 місяців тому...
Хмарний сервіс CloudKey - з чого почати
Почнемо з того, що ви зробили правильний вибір! CloudKey виключає можливість втрати ключа, забезпечує доступ до КЕП 24/7 та є сучасним аналогом токену (фізичному носію). Отже, ви сплатили рахунок на користування CloudKey, що далі? - 5 місяців тому...
Як зайти на портал ПФУ співробітнику? Реєстрація користувачів
Поговоримо про вхід на портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Фізичні особи/ФОП для входу на портал можуть використовувати власний електронний підпис. Юридичні особи зазвичай використовують електронний підпис печатки. КЕП директора/бухгалтера також можна використовувати для роботи в ПФУ, але - 6 місяців тому...
Отримання електронного підпису. Важливі дрібниці
Щоб процедура отримання КЕП була швидкою та комфортною розповімо про важливі дрібнички на які слід звернути увагу при продовженні електронного ключа, або - 6 місяців тому...
Захищені носії та автопродовження підписів на них
У статті розглянемо, які носії доступні для роботи з КЕП від КНЕДП ЦСК “Україна” та в чому їхні особливості - Рік тому...
Як діяти у випадку заволодіння особистим ключем зловмисниками | Приклад рішення
Компрометація електронного підпису. Розповідаємо про основні варіанти вирішення даної проблеми - 2 років тому...
Електронний підпис для Prozorro: що це і як його отримати?
За останні кілька років Україна швидко переходить на діджиталізацію. Це пришвидшує та полегшує роботу для мільйонів людей. А з початком повномасштабного вторгнення доводить, наскільки зручніше та безпечніше працювати онлайн. Одним із прикладів є Prozorro. - 9 місяців тому...
Як отримати ключ для участі в тендерних пропозиціях
Як отримати ключ для участі в тендерних пропозиціях? Для участі в тендерних пропозиціях в Україні вам необхідно отримати електронний підпис (КЕП) та зареєструватися на одному з електронних майданчиків системи публічних закупівель Prozorro. Ось основні кроки для