27 лют. 2020 р.
Ліквідаційна вартість основних засобів: визначення і відображення в програмі IS-pro

ISpro
5 хв.
8548
Оновлено 06.11.2024 р.
УВАГА!!! Перед будь-якими діями щодо внесення змін у програмі створіть, будь-ласка, резервну копію.
Ліквідаційною вартістю є сума грошових коштів або вартість інших активів, яку суб'єкт державного сектору очікує отримати від реалізації/ліквідації необоротних активів після закінчення строку їх корисного використання/експлуатації, за вирахуванням витрат, пов'язаних з продажем/ліквідацією, - так вказано в п.4 роз1 НП(С)БОДС 121.
В НП(С)БОДС 121 передбачено, що ліквідаційну вартість в установах визначають в разі, якщо:
- об'єкт основного засобу вводиться в експлуатацію;
- залишкова вартість об'єкта основного засобу дорівнює нулю.
На момент придбання основного засобу підприємство, зазвичай, не визначають, за якою ціною в майбутньому можна продати або ліквідувати зношений основний засіб. Тому в п.1 розд.5 наказу Мінфіну від 23.01.15 р № 11 уточнено, що ліквідаційна вартість об'єкта ОЗ може дорівнювати нулю, якщо установа не може достовірно визначити суму, яку воно очікує отримати від реалізації/ліквідації такого об'єкта. Це означає, що ліквідаційну вартість установлює підприємство.
Однак згідно п.5 роз.3 НП(С)БОДС 121, для об'єктів, залишкова вартість яких дорівнює нулю і які придатні до використання, обов'язково визначається ліквідаційна вартість.
Якщо залишкова вартість об'єкта основного засобу дорівнює нулю і він продовжує використовуватися, проте визначити справедливу вартість неможливо або недоцільно, то для такого об'єкта визначають ліквідаційну вартість. Саме на таку вартість слід збільшити початкову вартість об'єкта ОЗ. Вартість, яка амортизується такого об'єкта дорівнює нулю. Тобто ліквідаційна вартість не амортизується.
У листі Мінфіну від 07.04.15 р № 31-11420-07-5 / 12145 визначено, що ліквідаційну вартість встановлює комісія бюджетної установи. Таким чином, для об'єктів основного засобу, залишкова вартість яких дорівнює нулю, але які продовжують використовуватися, визначають ліквідаційну вартість, і на таку вартість слід збільшити початкову вартість об'єкта.
Згідно зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 25.09.15 р № 840 до наказу Мінфіну від 23.01.15р № 11, визначення ліквідаційної вартості не рахується переоцінкою основних засобів. На ліквідаційну вартість амортизацію вже не нараховують.
Тож розглянемо нарахування ліквідаційної вартості в розмірі 10% від первинної вартості в програмі IS-pro.
Для цього перейдемо в Облік основних засобів / налаштування. У вкладці довідники в розділі групи переоцінки, необхідно впевнитись, що існує необхідна група (Мал. 1).

Мал. 1
Якщо даної групи не має в довіднику, її потрібно створити, вписавши програму розрахунку (для цього необхідно звернутися на нашу лінію консультації, телефони якої, будуть зазначені в кінці статті).
Наступним кроком, необхідно рознести групу переоцінки по карточкам основних засобів з залишковою вартістю 0 грн. Для цього переходимо до Облік основних засобів / картотека обліку основних засобів. Обравши карточку ОЗ, тиснемо реєстр/ змінити. В розділ переоцінка, занесемо групу переоцінки (Мал. 2).

Мал. 2
Тепер переходимо в Облік основних засобів / відомість переоцінки ОЗ та тиснемо реєстр / створити. У вікні створення відомості, заповнюємо основні полі: тип картки, група переоцінки (інші по бажанню) (Мал.3).

Мал. 3
Тиснемо ОК. Після створення відомості, потрібно її затвердити реєстр / затвердити відомість. Для відображення операції в головній книзі можна до проводку, зайшовши в проведену відомість, тиснемо документ / проводки. У вікні проводок, тиснемо реєстр/створити, та вносимо рахунки дебету/кредиту та суму операції (Мал. 4).

Мал. 4
Ліквідаційна вартість відобразиться в картці ОЗ на вкладці знос (Мал. 5).

Мал. 5
Сподіваємося, що дана стаття буде корисною для Вас.
Якщо залишилися запитання по роботі в системі будемо раді Вам допомогти на нашій лінії консультацій, куди Ви зможете звернутися за телефонами:
(095) 036-40-04, (098) 036-40-04, (073) 036-40-04
або залишити заявку на нашому сайті https://intelserv.net.ua і ми зв’яжемося з Вами зручним для Вас способом.
Автор: Гончар Віктор, провідний спеціаліст по системі ISpro.
Дізнайтеся більше про ISpro
Читайте також:
- 17 днів тому...
Облік основних засобів у бюджетній установі: інвентаризація без хаосу.
Щороку бухгалтери бюджетних установ стикаються з одним і тим самим викликом — інвентаризацією основних засобів. Це обов’язкова процедура, передбачена нормативами, але для більшості вона асоціюється не з контролем, а з нескінченними паперами, перевірками та нервами. - 21 днів тому...
Автоматизація обліку в бюджетних установах: з чого почати?
Бухгалтери бюджетних установ часто зіштовхуються з великим обсягом інформації, складною звітністю та постійними змінами законодавства. Коли робочий день розписаний до хвилини, навіть незначна помилка може обійтися дуже дорого — призвести до втрати часу, зайвих хвилювань і додаткових витрат ресурсів. Саме тому автоматизація обліку — не просто сучасний тренд, а необхідний крок до стабільності, точності та впевненості у своїй роботі. - Місяць тому...
Чому Excel не підходить для бухгалтерського обліку в бюджетній установі
Excel досі часто використовують для обліку, але у 2025 році цього вже недостатньо — тим більше, коли йдеться про бюджетні установи. - 5 місяців тому...
Автоматизація річної інвентаризації з ISpro: що варто врахувати в липні
Щороку інвентаризація забирає багато часу й зусиль: потрібно сформувати накази, перевірити залишки, зібрати комісію, виправити виявлені розбіжності... А якщо ще все це вручну — стрес забезпечений. Щоб цього уникнути, варто починати підготовку вже влітку. - 3 місяці тому...
Можливості ERP-системи ISpro: комплексна автоматизація для бюджетних установ
Що таке ISpro? Які ділянки обліку вона покриває? А як же бюджетні організації? Це найчастіші питання, які ми чуємо. Давайте розберемося по порядку. - 10 місяців тому...
Оновлення у звітності: формування Об'єднаної звітності за січень 2025 в ERP-системі ISpro
Щойно завершився звітний період подачі Об'єднаної звітності за 4 квартал 2024 року, а період подачі звітності за січень 2025 триває до 20 лютого. Раді повідомити користувачів ERP-системи IS Pro, що в програмі вже доступні оновлення для зручного формування щомісячної звітності. - 9 місяців тому...
АВАНСОВИЙ ЗВІТ. Створюємо в ISpro
Авансовий звіт — це важливий бухгалтерський документ, який підтверджує використання підзвітних коштів. У системі ISpro цей процес автоматизований, що значно спрощує ведення обліку. У цій статті ми розглянемо покрокову інструкцію щодо - 7 місяців тому...
Від договору до платіжної інструкції: ERP-система ISpro
Робота з контрагентами — постачальниками або замовниками — завжди починається з головного: укладення договору. У цій статті ми розглянемо, як за допомогою модуля «Договори» ERP-системи ISpro організувати процес закупівлі й оплати товарів чи послуг - 7 місяців тому...
Топ-5 можливостей ISpro: модуль “Облік Основних засобів”
Ефективний облік основних засобів — одна з ключових умов прозорого фінансового управління на підприємстві. ERP-система “ISpro” пропонує потужний функціонал, який дозволяє автоматизувати всі процеси, пов’язані з рухом, обліком, амортизацією та інвентаризацією основних засобів. Пропонуємо ознайомитися з п’ятьма ключовими можливостями - 2 місяці тому...
Реалізовані впровадження ERP ISpro — літо 2025 | Інтелектуальний сервіс
Ми реалізували нові впровадження, розширили можливості для клієнтів і налаштували 13 модулів ERP ISpro для різних установ.
