27 серп. 2021 р.
Облік харчування в ISpro

ISpro
5 хв.
6234
Оновлено 12.11.2024 р.
Як відомо, організувати облік продуктів харчування в бюджетних установах — дійсно непросто. Під пильним наглядом бухгалтера закладу повинні бути всі господарські операції, пов’язані з придбанням, надходженням і вибуттям таких продуктів.
З якими труднощами стикаються виконавці:
- Ціни на продукти постійно змінюються;
- Потрібно створювати та вести облік договорів та додаткових угод;
- Необхідно постійно перевіряти первинну документацію, щоб уникнути помилок при розрахунку вартості дітодня та ціни списання продуктів з обліку.
Що потрібно постійно долати виконавцям:
- досить великий об’єм договорів,
- складання додаткових договорів та угод при зміні цін на продукти,
- проблеми зі зберігання документації,
- наявність швидкого доступу та аналізу інформації для формування звітності.
Давайте розглянемо, як можливо організувати роботу з обліку харчування в програмному комплексі «ISpro».
І почнемо з самого початку, а саме, з ведення договорів з постачальниками.
Ведення картотеки договорів в електронному вигляді проводиться в модулі «Облік договорів».
(Мал.1)
Функціонал модулю дає змогу:
- Виконати каталогізацію документів;
- Збереження сканованих копій документів у вкладеннях до електронної форми договору;
- Проводити контроль виконання договорів;
- Виконувати експорт договорів, специфікацій, додаткових угод в Є-дату.
Система дозволяє створювати довільну кількість прайс-листів від ваших постачальників, для того, щоб завжди мати актуальні ціни на продукцію в первинній документації.
(Мал.2).
Облік продуктів харчування ведеться в кількісному та сумовому виразі у розрізі матеріально відповідальних осіб, що можливо переглянути в картотеці складського обліку.
(Мал.3).
Надходження продуктів в установу обліковується в «Накопичувальній відомості по надходженню продуктів харчування» типової форми З-12 або довільної форми. Записи в ній здійснюються на підставі первинних документів по надходженню продуктів від постачальників (прибуткові накладні, товарно-транспортні накладні) в кількісному і вартісному вираженні, в розрізі постачальників по кожному найменуванню продуктів.
(Мал.4)
(Мал.5)
Дані проведень по цим документах можливо перевірити на основі сформованого в підсистемі «Фінансовий облік» меморіального ордеру № 11.
А ще й передбачена можливість турбуватися про здоров’я!
Так як продукти харчування відносяться до тих видів запасів, які при неправильних умовах зберігання можуть принести шкоду здоров'ю людей, установи повинні забезпечити належні умови зберігання продуктів та контролю за їх якістю при прийнятті та споживанні.
Коли установа не може забезпечити відповідних умов зберігання, продукти можуть зберігатися у постачальника на Відповідальному зберіганні. Перелік таких продуктів відображається в підсистемі «Облік запасів».
(Мал.6).
Передбачена можливість складання технологічних карт :
Нормуванням витрат продуктів в установі займається Технолог, який розробляє меню та заповнює технологічні карти. Технологічні карти на страви містять норми витрат для продуктів, що використовуються, вихід готової порції, технологію приготування їжі
(Мал.7).
Для розрахунку вартості кожної порції на основі технологічних карт бухгалтер (медсестра) щодня складає калькуляційні карти, які, у свою чергу, містять норми витрат продуктів з урахуванням поправок на сезонність овочів, ціни постачальника на продукти та вихід однієї порції.
(Мал.8)
Та ще й доступне складання Меню-вимоги!
Відпуск продуктів на кухню оформляється документом Меню-вимога на отримання продуктів харчування типової форми, яку складає працівник бухгалтерії або медична сестра, в 2-х екземплярах:
- для складу,
- для кухаря.
В ній відображаються витрачання продуктів за кожний день по їх назвах
(Мал.9)
А також, у Вас з’являється проста у використанні та не менш важлива функція -аналітики!
На основі внесеної інформації програма дозволяє сформувати різноманітні вибірки, оборотні відомості та друковані форми, необхідні для аналізу та контролю обліку харчування в закладах. (Мал.10-13)
Якщо Ви вже вирішили , що це рішення - саме для Вас та вашого закладу, або ж у Вас виникли додаткові питання по веденню обліку харчування за допомогою програмного комплексу ISpro, дзвоніть нам за номерами.
+38 (095) 0364004;
+38 (098) 0364004;
+38 (073) 0364004.
Автор: Кондра Роман - Спеціаліст по проектам адаптацій програми ISpro
Дізнайтеся більше про ISpro
Читайте також:
- 6 днів тому...
Нові правила виплат лікарняних сумісникам на підприємстві 2025
З 4 квітня 2025 року набрали чинності зміни щодо виплати лікарняних працівникам, які працюють за сумісництвом. Відтепер питання «платити чи не платити?» має чітку відповідь — так, платити, але за певних умов. Приклади розглянемо нижче. - 13 днів тому...
Автоматизація обліку Заробітної плати: успішний кейс впровадження ISpro в Болградській РДА
Впровадження сучасних програмних рішень дозволяє значно зменшити ризики помилок, підвищити ефективність роботи та оптимізувати облік на підприємстві. Щомісяця все більше компаній та організацій - 24 днів тому...
Нараховуємо відрядження в ISpro
Працівник їде у відрядження — для бухгалтера це одразу великий обсяг роботи: від створення наказу і розрахунку відрядних до формування авансового звіту. В даній статті розглянемо етапи з розрахунком відрядних - Місяць тому...
Переваги ISpro: Автоматизація буденних процесів
У світі, де час — найцінніший ресурс, перемагають ті, хто діє ефективно. ISpro — це програмний комплекс, що дозволяє автоматизувати ключові бізнес-процеси, звільняючи працівників від рутинної роботи, зменшуючи ризик помилок і підвищуючи загальну продуктивність. - Місяць тому...
Чому українським бюджетним установам варто перейти з 1С на ISpro
Після початку повномасштабної війни з росією питання інформаційної безпеки та імпортозаміщення стало пріоритетним для державного сектору України. Одним із критичних аспектів є використання російського програмного забезпечення, зокрема - 2 місяці тому...
АВАНСОВИЙ ЗВІТ. Створюємо в ISpro
Авансовий звіт — це важливий бухгалтерський документ, який підтверджує використання підзвітних коштів. У системі ISpro цей процес автоматизований, що значно спрощує ведення обліку. У цій статті ми розглянемо покрокову інструкцію щодо - 2 місяці тому...
ТОП-5 фішок ISpro “Облік Заробітної плати”: автоматизуйте розрахунок заробітної плати легко і швидко!
Розрахунок заробітної плати – це один із ключових процесів для будь-якого підприємства. Постійні зміни в законодавстві, необхідність вчасних і точних розрахунків нарахувань, надбавок, податків та інших утримань можуть створювати додаткові труднощі бухгалтеру по заробітній платі. Саме тому важливо - 5 місяців тому...
Вступив в силу закон про підвищення податків. Що нового?
28 Листопада 2024 року бізнес дочекався підписання Закону від 19.11.2024 №4059-IX "Про Державний бюджет України на 2025 рік" та нашумівшого Закону №4015 про підвищення податків. Очікування підписання закону про підвищення податків були вже з 10 Жовтня 2024 року, коли його - 4 місяці тому...
Амортизація на підприємстві в ISpro
Амортизація або знос – це систематичний розподіл витрат на основні засоби протягом їхнього строку використання або експлуатації на різні періоди часу. Іншими словами, це поетапне зменшення вартості основного засобу, яке враховується в обліку протягом - 3 місяці тому...
ISpro - сучасна бухгалтерська програма. Гарантії оплати праці
В сучасному світі складно уявити бухгалтера, який користується рахівницею. Ці часи минули і це добре. Ви тільки уявіть яку масу інформацію бухгалтер тримав в голові, скільки стосів паперу мав списувати та перелистувати, щоб