14 головних міфів щодо касових апаратів для ФОПів

14 головних міфів щодо касових апаратів для ФОПів

Ключові слова: тіньова діяльність, первинну документацію обліку, форма видачі чеку,  ризикові види діяльності

Більшість упереджень щодо введення обов'язкових касових апаратів для представників малого бізнесу, через які під Верховною Радою вже проходили протести, є забобонами й міфами.

Про це у своєму Telegram-каналі заявив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

"Фантазій у наших опонентів досить, тому ми і змушені спростовувати досить велику кількість міфів і відвертої брехні", - заявив нардеп і назвав ініціативу для фізосіб-підприємців (ФОП) "класною", "нормальною" та "абсолютно європейською".     


Читати також:
Перерахунок зарплати через новий прожитковий мінімум
Президент провів екстрену нараду щодо проблеми з РРО
Кому з роботодавців доведеться платити ЄСВ більше на 7% і 15%
Отримуйте всі актуальні новини на нашому каналі в Telegram, а також звертайтесь з будь-якими питаннями до нашого Intelserv консультанта через Telegram або Messenger!


Зокрема, Гетманцев навів приклади 14 тверджень щодо реєстраторів розрахункових операцій (PPO), які, за його словами, не відповідають дійсності.

1. РРО − це занадто складно для малого бізнесу, особливо − для ФОПа на спрощеній системі оподаткування. Наявність РРО вимагає найму бухгалтера.

РРО не створює ніяких проблем для реального ФОП, що працює в легальному полі, оскільки такий ФОП у будь-якому випадку веде облік для власних потреб. РРО дозволяє робити це навіть простіше. Небезпека виникає тільки для тих підприємців, які ведуть "тіньову" діяльність або взагалі є прикриттям для великого бізнесу, оскільки радикально зростають ризики продажу товарів без декларування реального доходу.

А програмні РРО ще простіші в роботі, ніж "фізичні".

2. РРО повинні застосовувати платники єдиного податку I групи.

РРО не має застосовуватися платниками єдиного податку I групи (найманих працівників немає, річний дохід − менше 1 млн грн). У неї входять роздрібна торгівля на ринках або надання побутових послуг населенню.

3. Платник єдиного податку повинен вести первинну документацію обліку товарів.

Не потрібно вести первинну документацію платникам єдиного податку, крім тих, хто здійснює продаж складної побутової техніки, лікарських засобів та ювелірних виробів (п. 3 ст. 12 Закону про РРО).

Для виконання вимог досить при продажу товару вказати ціну і кількість без необхідності програмувати або іншим чином вводити первинну документацію обліку товару (п. 11 ст. 3 Закону про PPO).

4. Скасування книги обліку доходів означає право податкового органу здійснювати перевірку первинної документації.

Платник веде облік доходів і витрат у вільній та зручній для нього формі, в електронному або паперовому вигляді, цього буде достатньо для податкового органу (ст. 296.1 Податкового кодексу України). А державні органи зобов'язані діяти лише в межах повноважень та способом, які передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України).

5. Для підприємця введення в РРО великої кількості схожих груп товарів є обтяжливим і вимагає значних зусиль.

ДПС забезпечить можливість введення груп товарів в РРО для полегшення процесу введення даних (наприклад, при продажу будівельних матеріалів, сувенірів, біжутерії і т. д.).

6. Кожен підприємець повинен мати принтер. Це є значним матеріальним обтяженням для підприємця.

Підприємця не зобов’язаний купляти принтер для застосування програмного РРО − пункт 2 статті 3 Закону про РРО. Рішення про те, в якій формі (електронній або паперовій) видавати чек, приймає продавець.

7. Кожен підприємець повинен придбати "залізне" РРО.

Встановлювати "залізне" РРО та платити за його обслуговування або наймати додаткового працівника підприємець не повинен. Можна використовувати програмні.

Ознайомтесь програмними РРО Cashalot та СОТА Каса.

8. Сервер ДПС не витримає великий обсяг даних від програмного РРО.

З моменту введення PPO  було зареєстровано 49,9 тис. реєстраторів, які створили 51 млн фіскальних чеків (близько 15 млн чеків щомісяця). Ніяких технічних проблем, пов'язаних з обсягами трафіку і зберіганням інформації, не відбувалося.

9. Перебуваючи у відпустці, підприємець не зможе закрити денний звіт.

Програмний РРО працює в режимі онлайн − тобто підприємець може закрити касу (подати денний звіт) незалежно від свого місцезнаходження.

10. Статус ринку і об'єктів на ньому не визначений − торгувати доведеться з РРО.

Торгівля на ринку підприємцем I групи не потребує застосування РРО. Правила торгівлі на ринках затверджені Наказом Міністерства економіки №57-188-84-105, а статус ринку надається за рішенням органу місцевого самоврядування.

11. Обов'язкове застосування РРО для складної побутової техніки не привело до позитивних результатів.

Згідно з даними Державної податкової служби, з моменту введення РРО техніки (у 2017-2019 роках) надходження від ПДВ збільшилися на 297%. Вивести галузь із тіні повністю не вдалося, але є потенціал.

12. Застосування РРО при продажу лікарських і медичних засобів призвело до закриття аптек.

Дана інформація не відповідає дійсності. Кількість відкритих / закритих аптек до і після введення РРО знаходиться на одному рівні. 1 вересня різниця між кількістю аптек до введення РРО (з 2018 року) і після зменшилася на 495 аптек, що обумовлюється виключно ситуацією на ринку. При цьому Україна поступається своїм країнам-сусідам по рівню навантаження на одну аптеку (до 2000 осіб). У Польщі цей показник - 2800, в Угорщині - 4300, в Словаччині - 2700.

13. При проведенні програмування РРО необхідно вносити УКТ ЗЕД (Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності) для всіх товарів.

Вносити УКТ ЗЕД обов'язково тільки для підакцизної групи товарів (п. 11 ст. 3 Закону про РРО).

14. Ризикові види діяльності не обґрунтовані.

Вони обґрунтовані високою прибутковістю предметів торгівлі, їх небезпекою при неконтрольованому обігу або масовістю. А тіньовий оборот таких товарів створює нечесну конкуренцію для легального бізнесу, який створює робочі місця і платить податки. Тому мова йде про захист легального бізнесу від "тіньовиків".

Нагадаємо, що 17 листопада Верховна Рада знову відмовилася відстрочити використання касових апаратів на рік − до 1 січня 2022 року.

 

Джерело: СЕГОДНЯ

Редактор: Михайло Яремчук, контент-спеціаліст ГК Інтелектуальний сервіс

#M.E.Doc #M.E.Docкупити #Медоконовлення #программамедок #медоконлайн #medok #медок #купитьпрограммумедок #сотаонлайнмедок #сотамедок #кеп  #придбатикеп #електроннийпідпис #ецп

Читайте також: