15 бер. 2019 р.
Податкова вимога: правила оскарження для платника
Законодавчі зміни
5 хв.
4565
Відповідно до абзацу першого п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з вимогами п. п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 ПКУ платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).
Пунктом 56.1 ст. 56 ПКУ встановлено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п. 56.2 ст. 56 ПКУ).
Згідно з абзацом першим п. 56.3 ст. 56 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби – з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п. 44.6 ст. 44 ПКУ) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Коли останній день строків, зазначених у ст. 56 ПКУ, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 56.13 ст. 56 ПКУ).
Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов’язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов’язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення (п. 56.5 ст. 56 ПКУ).
Статтею 19 прим. 1 ПКУ визначено перелік функцій контролюючих органів. Функцію здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
Тобто для оскарження податкових вимог, направлених органами ДФС, діє однорівнева система адміністративного оскарження.
Таким чином, при прийнятті платником податків рішення про оскарження податкової вимоги платник податків має право звернутися до ДФС із скаргою про перегляд цього рішення протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником такої вимоги.
Рішення ДФС, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку (п. 56.10 ст. 56 ПКУ).
Порядок судового провадження щодо оскарження рішень контролюючого органу регулюється положеннями Кодексу адміністративного судочинства України.
Джерело: Головне управління ДФС у Тернопільській області
________________________________________________________________________
Долучайтесь до нас в Instagram та facebook, на Вас чекають:
- корисні лайфхаки
- актуальні новини
- та розважальна рубрика
!Дізнатися більше новин Ви також зможете на нашому каналі в >>> Telegram.
Читайте також:
- Місяць тому...
Інструмент для моніторингу та аналізу законодавства з оподаткування та бухгалтерського обліку | LIGA360 для бухгалтера
Пропонуємо рішення для спрощення пошуку, аналізу та систематизації важливої інформації для бухгалтера. - 24 днів тому...
Зміна мінімальної заробітної плати з 1 квітня 2024, на які показники вплине
З 1 квітня 2024 року змінюється розмір мінімальної заробітної плати у місячному розмірі до 8000 грн; у погодинному – 48 грн. Які показники зміняться услід за мінімалкою, а що залишиться без змін, розглянемо в даній статті. - 9 місяців тому...
Впровадження проєкту е-ТТН
Міністерство цифрової трансформації та USAID / UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS” у партнерстві з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури й за участі ГО “Інститут аналітики та адвокації”, яка на період реалізації проєкту є адміністратором системи е-ТТН поновили впровадження проєкту е-ТТН. - 7 місяців тому...
Зміни до Постанови 100 - Постанова КМУ від 8 вересня 2023 року № 957
Постановою КМУ від 8 вересня 2023 року № 957 внесені зміни до Порядку № 100. Зміни набрали чинності з 12.09.2023 року. Що змінилося? - 3 років тому...
Керівників планують штрафувати за ненадання даних про відокремлені підрозділи
У ВРУ запропонували законопроєкт, що встановить адміністративний штраф у розмірі від 5100 до 8500 грн для керівників підприємств за неподання відомостей до ЄДР про відокремлені підрозділи - 4 років тому...
ВРУ прийняла закон про банки
Прийнято Законопроєкт від 30.03.2020р. №2571-д «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізмів регулювання банківської діяльності» - 4 років тому...
Рада ухвалила зміни щодо усунення податкової дискримінації ФОПів
Законопроект №2166 передбачає удосконалення норм чинного законодавства України щодо нарахування та сплати єдиного соціального внеску особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність - 3 років тому...
Законопроєкт для завчасного впровадження нових форм ПН, АН та декларацій
Ряд депутатів запропонували законопроєкт, що має зобов’язати органи влади завчасно впроваджувати нові форми податкових декларацій та накладних - 5 років тому...
Увага! Оновлено ознаки, за якими ПН/РК не підлягатимуть моніторингу
Уряд затвердив зміни до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - 5 років тому...
Порядок обліку платників ЄСВ уточнять: обговорення проекту триває
Уточнення порядку обліку платників ЄСВ