Впровадження проєкту е-ТТН

Впровадження проєкту е-ТТН

Міністерство цифрової трансформації та USAID / UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS” у партнерстві з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури й за участі ГО “Інститут аналітики та адвокації”, яка на період реалізації проєкту є адміністратором системи е-ТТН поновили впровадження проєкту е-ТТН.

Відмова від паперового документообігу і цифровізація процесів є ключовими векторами руху України та Міністерства відновлення. Проєкт е-ТТН матиме значний позитивний ефект на економіку країни та сприятиме євроінтеграційним процесам.

Електронна товарно-транспортна накладна мала стати обов'язковою ще з 1 серпня 2022 року. Однак роботу над проєктом було тимчасово призупинено, але вже в вересні 2022 року відбулося поновлення.

Відповідно до Закону України “Про автомобільний транспорт” товарно-транспортна накладна — це єдиний документ для всіх учасників транспортного процесу, крім фізосіб, які здійснюють перевезення вантажу власним коштом та для власних потреб. Документ ТТН призначений для обліку ТМЦ на шляху їх переміщення, яке використовують у складському, оперативному та бухгалтерському обліку.

е-ТТН - це та сама ТТН, але в електронному вигляді. Результат, який очікується з впровадженням е-ТТН - це:

пришвидшення обміну інформацією між учасниками процесу перевезення;

ліквідація «зайвих» паперових форм; 

стандартизація та уніфікація форматів електронних документів е-ТТН;

унеможливлення підробки та зміни інформації.  

Наша група компаній “Інтелектуальний сервіс” співпрацює з розробником Linkos Group, який розробляє ПЗ і проходить акредитацію у регулятора по роботі з центральною базою даних е-ТТН. Основна задача – це створення е-ТТН та всіх необхідних актів на її основі, підписання та реєстрація цих документів.

Є базові кейсі, які зараз у розробці: класичне перевезення, заміна перевізника (автомобіля, водія), перевантаження товару, заміна вантажоодержувача, невідповідність при прийманні вантажу або відмова від товару, перепломбування вантажу. Більш детально Ви можете ознайомитися з кейсами в цьому відео.

Готуються рішення для роботи таких кейсів.

Перше – це хмарне рішення СОТА е-ТТН, яка дозволить створювати, редагувати та мати доступ до необхідних документів усім, хто бере участь у перевезенні.

Друге рішення СОТА API е-ТТН підійде для інтеграції у власну облікову систему учасників перевезення.

І розробляється мобільний додаток для водія, який передбачатиме простий та зручний функціонал, що дозволить накладати КЕП і переглядати свої е-ТТН або Акти.

Усім учасникам перевезення не обов’язково мати однакове ПЗ, тому що вони зможуть обмінюватися актуальною інформацією про зміни статусу е-ТТН або Актів через ЦБД зі свого програмного забезпечення. У разі під’єднання через АРІ, формування е-ТТН буде виконуватись в програмі користувача, а з ЦБД буде відбуватися обмін даними. Користувачі зможуть імпортувати готові ТТН у форматі XML.

Для підписання е-ТТН можна буде використовувати різні формати ключів, як то хмарні, файлові, токени. Електронні підписи АЦСК “Україна” за необхідністю ви можете оформити в наших офісах групи компаній “Інтелектуальний сервіс”. А для водія найкращим варіантом є зберігання КЕП на хмарному захищеному носії Cloud Key. 

Мета розробника Linkos Group та нас, групи компаній “Інтелектуальний сервіс”, значно спростити, прискорити та зробити комфортнішою роботу з е-ТТН всім учасникам процесу.

Впровадження продуктів е-ТТН було заплановано на 1 серпня 2023 року, але Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України ухвалило  рішення відтермінувати запровадження обов’язкового використання е-ТТН.

Про це повідомив заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Анатолій Комірний.

“Зважаючи на діючий військовий стан та умови, в яких зараз доводиться працювати, ми розуміємо, що бізнесу та провайдерам ЕДО треба більше часу на технічну підготовку та перелаштування своїх внутрішніх процесів для переходу на використання е-ТТН”, — зазначив Анатолій Комірний. 

У цьому році використання е-ТТН буде на добровільних засадах. Інформація щодо обов’язкового запровадження е-ТТН буде відома після узгодження термінів прийняття проєкту змін до Закону України “Про автомобільний транспорт” (№6534 від 20.01.2022 р.)

 

Читайте також: