Оцініть переваги онлайн-звітності та електронного документообміну від 26 грн на місяць!

Збільшення лімітів для ФОП та звільнення від ведення книги обліку доходів!

Збільшення лімітів для ФОП та звільнення від ведення книги обліку доходів! 02-04-2020

30 березня 2020 року, на позачерговому засіданні депутати ухвалили в цілому проект Закону №3275 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)"

Документ розроблено з метою актуалізації, вдосконалення  правових відносин у багатьох сферах життєдіяльності, які зазнали змін у зв’язку із  поширенням коронавірусу COVID-19. Ним передбачено внесення змін у понад три десятки нормативно-правових актів (в тому числі ПКУ, КЗпП, ЦКУ, ГКУ, Закон про бухоблік, Закон про ЄСВ тощо).

Які додаткові пільги для бізнесу та населення пропонують нардепи?

За текстом законопроекту, до основних положень можна віднести:

  • запровадження підтримки для працівників та роботодавців в умовах поширення коронавірусу COVID-19. Зокрема, гнучкий режим роботи та допомога по частковому безробіттю на час карантину (більше сьогодні розкажемо в окремій аналітиці). На жаль, ніяких пільг щодо сплати ПДФО та військового збору, а також ЄСВ цим проектом не передбачено (про ЄСВ читайте нижче);
  • звільнення від сплати ПДВ операцій з постачання ліків та медвиробів, зміни щодо податку на прибуток для медзакладів та щодо акцизу для виробників дезінфекційних засобів. А також приємні новини для «єдинників» і менш приємні - для платників податку на нежитлову нерухомість та плати за землю (частину раніше введеної пільги планується скасувати). Усі подробиці про заплановані зміни до ПКУ - читайте у нашій аналітиці;
  • відтермінування подання звітів, статистичної інформації до контролюючих органів;
  • розширення підстав для продовження процесуальних строків встановлених судом або законом;
  • забезпечення виконання судових рішень;
  • запровадження відповідальності за вчинення суспільно-небезпечних діянь в умовах поширення коронавірусу COVID-19;
  • тимчасове спрощення виробництва продукції необхідної для протидії поширенню коронавірусу COVID-19 та спрощення процедури їх закупівлі;
  • забезпечення здійснення виплати соціальної допомоги, продовження строку звернення за соціальною допомогою та строків виплат соціальної допомоги.

Читайте також: 

Для бізнесу відмінили плату за оренду на час карантину


Які ж позитивні зміни для підприємців та страхувальників він передбачає?

З дати опублікування цього Закону (звісно, за умови його підписання Президентом України) збільшуються ліміти для перебування на спрощеній системі оподаткування:

  • для першої групи із 300 тис. грн до 1 млн. грн;
  • для другої групи із 1,5 млн. грн до 5 млн. грн;
  • для третьої групи із 5 млн. грн до 7 млн. грн.

Мораторій на перевірки бізнесу, зокрема й ФОП, продовжують із 31 травня до 30 червня 2020 року.

Штрафні санкції за порушення щодо ЄСВ не застосовують і за період із 1 по 31 травня. Це ж стосується нарахування пені.

Мораторій на документальні перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати ЄСВ триватиме на період із 18 березня по 31 травня 2020 року.

Однак ВІДСУТНЄ звільнення від сплати ЄСВ за себе для самозайнятих осіб на травень 2020 року.

Водночас тимчасово, на період до 31 травня 2020 року (включно), зупинять строк розгляду скарг платників податків ЄСВ, що надійшли/надійдуть до 31 травня 2020 року та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжуватиме будь-яких наслідків. Податковий орган, який розглядатиме скаргу, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику ЄСВ на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Також тимчасово до 31 травня 2020 року (включно) продовжують строк подачі скарг платників ЄСВ, термін подачі яких припадає на період з 18 березня до 31 травня 2020 року.

Звільнили ФОПів від ведення книги обліку доходів, але не на довго

Фізичні особи-підприємці можуть вести облік доходів і витрат без використання книги обліку доходів, якщо ведення книги повинно було розпочатися після встановлення карантину. Відповідні зміни до Постанови №211 схвалив Кабінет Міністрів України під час засідання у середу, 1 квітня, повідомляє Урядовий портал.

На період карантину, з 12 березня та до 24 квітня, був встановлений ряд обмежувальних заходів, один з яких - заборона роботи закладів торгівлі, в тому числі, що здійснюють продаж книг обліку доходів.

Через неможливість придбання книги та ведення в ній обліку доходів і витрат, уряд ухвалив рішення тимчасово припинити їх використання на період карантину.

Водночас Мінцифри вказало, що ФОП мають внести дані про всі доходи та витрати, отримані та здійснені ними протягом карантину. Заповнену книгу обліку доходів потрібно подати до контролюючих органів протягом 3 місяців з дня прийняття рішення про скасування карантину. На жаль, до появи повного тексту змін не зрозуміло, як саме це має відбуватися.

 

Слідкуйте за Новинами нашого сайту, та вчасно дізнавайтеся про всі важливі нововведення для бізнесу!

 

За матеріалами «Дебет-Кредит» та Бухгалтер.UA

Редактор: Ковальова Альона, контент-спеціаліст ГК Інтелектуальний сервіс


Долучайтесь до нас в Instagramfacebook та Telegram на Вас чекають:

  • корисні лайфхакиenlightened
  • актуальні новиниyes
  • та розважальна рубрикаlaugh

 


Поділитися статтею з друзями!


Популярні cтатті