Важливо! Оновлено порядок подання інформації про бенефіціарів

Важливо! Оновлено порядок подання інформації про бенефіціарів

Мін'юст наказом від 12.05.2020 р. №1626/5 вніс зміни до деяких нормативно-правових документів у сфері держреєстрації бізнесу щодо подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника юрособи.

Так, новою нормою доповнено Порядок державної реєстрації юросіб, ФОП. За нею, у разі виявлення держреєстратором фактів неподання або несвоєчасного подання юридичною особою передбаченої законом інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, таким реєстратором не пізніше наступного робочого дня інформується про виявлення відповідних фактів територіальний орган Мін’юсту. Зробити це потрібно за місцезнаходженням юридичної особи шляхом направлення відповідного листа.


Читати також:

В Україні представили план відновлення роботи транспорту

ВРУ підтримала продовження заборони на 1С та російські соцмережі

ВРУ прийняла закон про банки

Допомога по частковому безробіттю. Рада прийняла важливі зміни

Отримуйте всі актуальні новини на нашому каналі в Telegram або ж:


Положення цього пункту не застосовуються державними реєстраторами, що є посадовими особами Мін’юсту, його територіальних органів.

Крім того, внесено зміни до Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері державної реєстрації. Зокрема, уточнено, що уповноваженими особами щодо складання таких протоколів є:

1) посадові особи Мін’юсту, територіальних органів Мін’юсту - у разі виявлення адміністративного правопорушення:

  • під час розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, територіальних органів Мін’юсту відповідно до Порядку №1128;
  • під час проведення реєстраційних дій відповідно до Закону №755 або за повідомленням державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у випадку, передбаченому №359/5;

2) посадові особи Мін’юсту – у разі виявлення адміністративного правопорушення під час здійснення контролю відповідно до Порядку №990.

В Інструкції також прописали, що у разі виявлення під час проведення реєстраційних дій фактів неподання або несвоєчасного подання юридичною особою інформації про кінцевого бенефіціарного власника або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або у разі надходження до територіального органу Мін’юсту повідомлення держреєстратора про виявлені факти неподання або несвоєчасного подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, Міністерство юстиції чи відповідний територіальний орган рекомендованим листом інформує про це керівника відповідної юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені такої юридичної особи (виконавчого органу), з вимогою щодо необхідності звернення такої особи у місячний строк до Міністерства юстиції чи відповідного територіального органу для складення протоколу про адміністративне правопорушення, відповідальність за вчинення якого передбачена частиною шостою статті 16611 КУпАП.

Порушення керівником відповідної юридичної особи або особою, уповноваженою діяти від імені такої юридичної особи (виконавчого органу), вищезазначеного строку є підставою для передачі відповідної інформації Держфінмоніторингу.

Також підкориговано Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Цей наказ набере чинності через п'ять днів з дня, наступного за днем офіційного опублікування (крім абзаців третього, сьомого підпункту 1, абзаців третього, сьомого підпункту 2 пункту 2 Змін, затверджених цим наказом, які наберуть чинності з 15 липня 2020 року).

Докладно про новий порядок подання документів щодо бенефіціарів буде роз'яснено в окремому коментарі від юриста нашої редакції. Про необхідність такого оновлення через введення нових правил фінмоніторингу читайте ось тут.

Звертаємо увагу! Мін'юст наказом від 28.04.2020 р. №1529/5 затвердив нові форми типових інформаційних карток адміністративної послуги з:

А також, цим же наказом, затвердив зміни до типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 19 березня 2020 року № 1040/5.

Зміни діють з дня його підписання наказу - 28 квітня.

Нагадаємо, що юридичні особи, зареєстровані до набрання чинності Законом №361, подають державному реєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника в обсязі, визначеному цим Законом, та структуру власності протягом трьох місяців з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності (це встановлено За ч. 4 Перехідних та прикінцевих положень Закону №361). 

Інформація утч включає у себе:

  1. заяву про підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника;
  2. структуру власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства.

Неподання або несвоєчасне подання державному реєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юрособи або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юрособи  тягне за собою накладення штрафу на керівника юрособи або особу, уповноважену діяти від імені юрособи (виконавчого органу), від 17 000 грн до 51 000 грн (ч. 6 ст. 166-11 КпАП). Штрафи буде застосовувати Мін’юст, його територіальні управління в межах повноважень (п. 1 ч.1 ст. 255 КпАП).

Поки що ж, наказом №1529/5, затверждено лише типову інформаційну картку адміністративної послуги з підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (а не сама заява). Та й форми щодо структури власності, яку мав би затвердити Держфінмонітиринг, наразі так і немає. А якщо відсутній нормативно-правовий акт, який би затверджував форму та зміст структури власності, то і не розпочато відлік трьох місяців протягом яких необхідно подати держреєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника.

 

Джерело: «Дебет-Кредит»

Редактор: Ковальова Альона, контент-спеціаліст ГК Інтелектуальний сервіс


Долучайтесь до нас в Instagramfacebook та Telegram на Вас чекають:

  • корисні лайфхакиenlightened
  • актуальні новиниyes
  • та розважальна рубрикаlaugh

Читайте також: