30 трав. 2019 р.
Публікувати свої сертифікати для КЕП чи ні?

ЕДО
5 хв.
4805
Оновлено 27.08.2024 р.
В даній статті спробуємо ширше розкрити питання «дозволяти публікацію сертифікатів чи не дозволяти?».
Навіщо це? – запитаєте Ви. Це потрібно для зручності Ваших контрагентів, з якими ви обмінюєтесь електронними документами. За допомогою сертифікатів опублікованих по Вашому підприємству на сайті АЦСК, контрагенти мають змогу розшифровувати від Вас повідомлення.
За Вашим бажанням АЦСК може не публікувати Ваші сертифікати на своєму вебресурсі. Тобто при оформлені кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) Ви можете попросити адміністратора реєстрації про це, або при формуванні заявок по автопродовженню знімати відмітку «надаю дозвіл на публікацію на відкритому ресурсі».
ВАЖЛИВО!!!
Сертифікати по Вашому підприємству не будуть доступні на сайті АЦСК для інших користувачів. Проте після їх активації, сертифікати будуть доступні певний час (близько 15 хвилин) і Вам їх потрібно завантажити з сайту АЦСК Україна https://uakey.com.ua. Вже завантажені сертифікати потрібно самостійно надіслати тим контрагентам, з якими плануєте вести документообмін в електронній формі, та завантажити собі в програму M.E.doc.
Що робити, якщо раптом Ви не встигли завантажити сертифікати, та ще й збільшилася кількість контрагентів, які хочуть вести з Вашим підприємством електронний документообмін, як отримати сертифікати, чи які дії необхідно виконати, щоб сертифікати Вашого підприємства були доступні і Вам і Вашим партнерам на сайті uakey.com.ua
Вихід завжди є.
Можливі декілька варіантів:
1) Ви можете звернутися в найближче представництво АЦСК “Україна”.
Необхідно звернутися керівнику підприємства особисто до найближчого ВПР (відокремленого пункту реєстрації) АЦСК Україна, та подати письмову заяву про зміну статуса сертифікатів з “публікація заборонена ” на “публікація дозволена”.
Бланк заяви можна завантажити з інтернет сторінки АЦСК “Україна” http://uakey.com.ua. Спустіться до футеру сайту (гортайте в самий низ) та оберіть пункт “Комплект документів”.
Виберіть вкладку “Зразки документів” (Мал.1):
Мал.1
З переліку, який відкрився, необхідно вибрати документ з назвою “Шаблон листа на зміну публікації КЕП” (Мал.2) (його можна відкрити та зберегти):
Мал.2
Після чого необхідно заповнити вручну інформацію в бланк заяви на зміну статусу сертифікатів: про серійні номери сертифікатів (де їх можна взяти, якщо Ви не надали раніше дозволу на їх публікацію та не встигли завантажити після їх активації, розглянемо нижче), які Ви бажаєте щоб були доступні у відкритому доступі, поточну дату, вихідний номер, на яке підприємство були оформлені сертифікати, та інформацію про підписувачів.
Далі роздрукувати заяву, та подати на підпис керівнику.
Оригінал заяви подається до найближчого ВРП.
2) Ви можете самостійно надіслати оригінал заяви поштою чи службою доставки на адресу для листування АЦСК “Україна” -- 04080, м. Київ, вул. Кирилівська (Фрунзе), 102
Яким же чином можна дізнатися серійні номери сертифікатів, в разі якщо ви формували заявки через свою програму (як через опцію “формування нових заявок” так і через опцію “продовжити без змін у даних”)? (Мал.3)
Мал.3
Вам необхідно відкрити підприємство в ПЗ М.Е.doc, та перейти в розділ “Адміністрування”, відкрити вкладку “Сертифікати”:
перейдіть на вкладку “Заявки на сертифікати”, перейдіть в меню “Правки” та виберіть опцію “Запит сертифіката” (Мал.4), програма завантажить сертифікати по Вашому підприємству (Мал.5):
Мал.4
Мал.5
«Чудово»:- можете сказати Ви, але ж програма завантажила лише сертифікати і вони доступні лише Вам але не Вашим партнерам.
Отож рухаємося далі. Переходимо на вкладку “Встановлені сертифікати”, в полі справа шукаємо графу серійний номер" (Мал.6)
Мал.6
І заносимо цей номер в бланк листа для АЦСК. Після чого лист подається будь яким зручним способом.
Після розгляду заяви в АЦСК, сертифікати за Вашим підприємством змінюються в статусі з «не публікувати» на «публікувати» та доступні всім суб’єктам електронного документообміну.
Підготували: ГК Інтелектуальний сервіс
Автор: Яремчук Михайло - провідний фахівець ГК "Інтелектуальний сервіс"
__________________________________________________________________________
Долучайтесь до нас в Instagram та facebook, на Вас чекають:
- корисні лайфхаки
- актуальні новини
- та розважальна рубрика
!Дізнатися більше новин Ви також можете на нашому каналі в >>> Telegram.

M.E.Doc – краще рішення для звітності та документообігу
Читайте також:
- 2 місяці тому...
Електронний документообіг для вашого бізнесу: які можливості ми пропонуємо?
Сьогодні електронний документообіг (ЕДО) — невід’ємна складова ефективної роботи будь-якого сучасного підприємства. Часто компанії змушені користуватись кількома окремими рішеннями для обміну документами. Ми ж пропонуємо комплексний підхід - 10 місяців тому...
Відправка фінансової звітності до біржі
У програмі M.E.Doc реалізована можливість відправки фінансової звітності до бірж. Докладніше читайте у статті. - Рік тому...
Візування первинних документів у M.E.Doc
Функціонал "Візування первинних документів" призначений для внутрішнього затвердження вхідних та вихідних документів відповідальними особами. - Рік тому...
Приклад використання електронного ключа | ЦСК "Україна" 2024
Розповідаємо про варіанти використання електронного підпису від ЦСК "Україна" для участів в тендері або для роботи в службі таксі - Рік тому...
Автоматичне заповнення електронного документа на основі іншого в програмі M.E.Doc
Налаштування автоматичного перенесення даних із рахунка в видаткову накладну, попередньо відредагувавши шаблон цього документа згідно з потребами клієнта. - 2 років тому...
Електронний документообіг в умовах війни: як організувати процес підписання документів
Яка у Вас перша асоціація на слово документ? Багато хто уявляє собі щось на папері з підписом та печаткою. Більш цифровизовані користувачі скажуть що це файл з електронними підписами. - Рік тому...
Налаштувати отримання первинних документів в M.E.Doc | ЕДО 2024
Програмні рішення M.E.Doc, СОТА, Flydoc та API.ПТАХ одні з провідних платформ для електронного документообігу (ЕДО) і надають підприємствам можливість автоматизувати та спростити процес отримання та обробки первинних документів. - Рік тому...
Як відправити документ на погодження контрагенту, що не використовує електронний документообіг
Впровадження електронного документообігу (ЕДО) стало ключовим кроком для багатьох компаній у напрямку оптимізації бізнес-процесів, підвищення ефективності та зниження витрат. Розповідаємо про дві потреби, які потрібно вірішувати підприємству при використанні ЕДО - Рік тому...
Знайти ПН, що не відображається у реєстрі виданих та отриманих ПН/РК | M.E.Doc Облік ПДВ 2024
Не можете знайти потрібну Податкову накладну у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних, хоча вона наявна у реєстрі податкових документів? Розповідаємо про рішення у нашому блозі. - 6 років тому...
Чи варто переходити на ЕДО?
Всі переваги переходу на Електронний документообіг