Що робити при зупинці реєстрації ПН чи РК та який документи потрібно подати для їх розблокування

Що робити при зупинці реєстрації ПН чи РК та який документи потрібно подати для їх розблокування

Оновлено 05.12.2024 р.

Сьогодні кожен бухгалтер періодично зустрічається у своїй роботі з таким явищем, як блокуванням податкових накладних та розрахунків коригування (ПН/РК), як для юридичних осіб-підприємців так і для фізичних осіб-підприємців. 

Спробуємо розібратися, чому відбувається блокування ПН та РК і що в такому випадку ми маємо робити. 

Для того щоб зрозуміти, чому наша податкова накладна чи розрахунок-коригування заблоковані, нам в першу чергу потрібно ознайомитись з Наказом Міністерства Фінансів України № 520 від 12.12.19 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

 

Якщо наша податкова накладна чи рахунок коригування вже заблоковані, ми повинні зробити певні дії.

Для розблокування податкових накладних та розрахунків-коригування Продавець (Покупець) здійснює заповнення та відправляє до ДПС пакет документів, цим самим підтверджуючи операцію ПН/РК, і є достатніми приводом для прийняття Комісією ДПС остаточного рішення прийняти або відхилити ПН/РК. 

 

Які ж це документи? 

1) Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинена (J1312603, F1312603), в якій потрібно вказати номер ПН/РК, по якій відмовлено у реєстрації в ЄРПН, також надаються пояснення і, якщо необхідно, вказується кількість документів, які підтверджують дану операцію, зазначену у призупинені ПН/РК. 

Документ створюється як головний документ пакета. Місце знаходження даного документу у програмі «M.E.Doc» ("Головне меню""Звітність""Реєстр звітів""Створити звіт"). Даний документ подається у періоді місяць.

2) Документ довільного формату (для подання сканкопій документів) (J1360102, F1360102), у якому прикріплюються скан копії, які надають підтвердження операцій, зазначені у призупиненні ПН/РК. Для кожної скан копії створюється окремий документ (J1360102, F1360102).

 Створюється документ як підпорядкований документ пакета до Повідомлення щодо подачі документів. Документ довільного формату прикріплюється через ("Створити звіт"). Даний документ потрібно обов’язково створювати новый, а не копіювати уже існуючий.

3) Додаток 5 до Порядку зупинення реєстрації ПН/РК (Таблиця даних платника податку на додану вартість) (J1312303, F1312303) – створюється як окремий документ, у разі виявлення критеріїв ризикованості здійснення операцій. Місце знаходження даного бланку у програмі «M.E.Doc» ("Головне меню""Звітність""Реєстр звітів""Створити звіт").

4) Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризикованості платника податку (J1314901, F1314901) – подається якщо виявляються критерії ризикованості платника податку.

Коли податкова ухвалила (ПН/РК) то стан документу змінюється з “ЗАБЛОКОВАНО” на стан “ЗАРЕЄСТРОВАНО” в ЕРПН.

 

Сподіваємося наша стаття була для Вас корисною, та змогла відповісти на Ваші запитання.

Автор: Юрій Рибалка, кваліфікований спеціаліст ГК "Інтелектуальний сервіс"

Чому варто обрати M.E.Doc

M.E.Doc – краще рішення для звітності та документообігу

Читайте також:

  • 8 днів тому...
    Автопошук e-mail контрагентів в M.E.Doc для відправки електронних документів
    З’явилась нова функція «Швидкий пошук», яка полегшить вам роботу з електронними документами. За допомогою цієї функції можна автоматично знаходити доступні електронні адреси контрагента у вікні «Вибір адресатів».
  • 2 місяці тому...
    M.E.Doc - найкраще рішення для організації електронного документообігу
    Папери, принтери, черги на пошті… А якщо без цього? Сучасному бізнесу не потрібно витрачати час і гроші на друк, підпис, сканування чи пересилання документів поштою. Електронний документообіг (ЕДО) — це
  • 2 місяці тому...
    Кадровий оффер в M.E.Doc - перший крок до офіційного працевлаштування
    Рекрутинг в Україні дуже змінився за останні роки. Багато тенденцій приходять до нас з Європи та США. Одне з таких нововведень - кадровий оффер.
  • Місяць тому...
    Розблокування податкових накладних 2025. Оновлений функціонал від M.E.Doс
    У практиці бухгалтерів нерідко трапляються ситуації, коли Податкові накладні або Розрахунки коригування не проходять реєстрацію через блокування. Процес їх розблокування часто є тривалим і вимагає постійного контролю за статусами в ЄРПН. Щоб спростити цей процес, у програмі «M.E.Doc» з’явився оновлений функціонал в модулі «Звірка документів з ЄРПН», який допоможе не лише відстежувати стан документів, а й уникнути повторних подань вже розглянутих пояснень.
  • 3 місяці тому...
    "Перший підпис отримувача" — нова реальність у M.E.Doc
    Уявіть, що тепер не обов’язково підписувати документ першим — нова функція в M.E.Doc дозволяє надсилати файли контрагентам для першого підпису. Це швидше, простіше та ідеально вписується в сучасні бізнес-процеси
  • 3 місяці тому...
    Як M.E.Doc вирішив проблему необроблених документів: Unitdata у дії
    Раніше програма M.E.Doc могла відправляти первинні документи лише за наявності сертифіката шифрування контрагента, що зберігався на сервісі API M.E.Doc. У випадках, коли контрагенти не використовували програмні продукти, інтегровані з платформою ПТАХ, документи залишалися необробленими. Це створювало ризики для діловодства та документообігу
  • 9 місяців тому...
    Відправляй контрагентам документи будь-яких форматів разом з M.E.Doc
    Якщо у Вас виникла необхідність відправити контрагенту документ довільного формату - программа M.E.Doc  допоможе в цьому. У реєстрі електронних документів можливо створювати документи у форматах
  • 4 місяці тому...
    Універсальні документи - перевага електронного документообігу!
    Програма M.E.Doc пропонує зручний інструмент для електронного документообігу – універсальний документ. Це спеціальний формат, який дозволяє швидко обмінюватися файлами між
  • 5 місяців тому...
    Об'єднана звітність. Інструменти для створення звіту
    Для створення в ручному варіанті нового податкового розрахунку необхідно перейти в розділ «Звітність»- «Об’єднана звітність ПДФО та ЄСВ» (Мал. 1), обрати відповідний звітний період та заповнити основну форму та необхідні додатки. Але можна цей звіт заповнити автоматично за допомогою додаткових інструментів.
  • 6 місяців тому...
    Особливості нарахування та утримання специфічних видів оплати в M.E.Doc Зарплата
    Автоматизація процесів нарахування заробітної плати - краще рішення у веденні бухгалтерського обліку. Оптимально для цієї мети пасує модуль «Зарплата» в програмі «M.E.Doc». Ймовірність припуститися помилки – 0. І при цьому ви істотно економите