16 квіт. 2019 р.
Впровадження систем електронного документообміну

ЕДО
5 хв.
8923
Оновлено 27.08.2024 р.
Питання розвитку електронного простору України набуває сьогодні особливої актуальності.
Постійне збільшення кількості інформації, необхідної для прийняття адекватних управлінських рішень, призводить до того, що традиційні методи роботи з документами стають все більше нерентабельними.
Так, за статистичними даними 15% паперових документів губляться, а для їх пошуку працівники витрачають близько 30% свого часу.
Традиційні методи, які відрізняються високим ступенем емпіризму, в сучасному документаційному забезпеченні управління себе вже не виправдовують. У зв'язку з цим стала нагальною потреба автоматизації існуючих систем документообміну та переходу на електронний документообмін - високотехнологічний і прогресивний підхід до суттєвого підвищення ефективності роботи з документами.
За даними експертів співвідношення кількості паперових і електронних документів в Україні через три роки має бути п'ятдесят на п'ятдесят, через 7 років стане - тридцять на сімдесят.
Кількість документів з паперовими носіями в середньому за рік збільшується на 7%, а з електронними - вдвічі.
Відсутність необхідності вручну розмножувати документи, відслідковувати та контролювати порядок передачі конфіденційної інформації тощо істотним чином дозволить знизити трудовитрати працівників. Впровадження наскрізного автоматичного контролю виконання всіх етапів роботи з документацією буде сприяти підвищенню якості роботи виконавців, робити терміни підготовки документів більш прогнозованими й керованими.
У разі впровадження в установі системи автоматизації діловодства (САД) або системи електронного документообміну (СЕД) служба діловодства разом із структурним підрозділом, що відповідає за автоматизацію, розробляє регламенти роботи з документами в електронній формі.
Потреба в ефективному керуванні документами і призвела до створення автоматизованих систем електронного документообігу (АСЕД), що включають в себе створення електронних документів, їх обробку, передачу, збереження та вивід релевантної інформації, що необхідна установі, організації чи підприємстві, на основі використання сучасних комп'ютерних технологій.
Системи електронних документів призначені забезпечити процес створення, керування і розповсюдження великих обсягів документів у комп'ютерних мережах, а також вести контроль за потоками документів в установі. Типи файлів, що, будуть підтримувати функціонування системи електронних документів, можуть включати: текстові документи, зображення, електронні таблиці, аудіодані, відео дані і веб-документи.
Сучасний документообмін має відображувати комплексну інформатизацію завдань щодо ефективної побудови системи документаційного забезпечення управління.
Система електронного документообміну повинна бути побудована таким чином, щоб кожному документу, який характеризується сукупністю структурованих даних, було створене ефективне: просування, опрацювання, відправлення й зберігання.
Головне завдання системи електронних документів - це організування раціонального руху, опрацювання та збереження електронних документів, організування їх пошуку як по атрибутах, так і за змістом.
Користувачами систем електронних документів можуть бути великі державні та недержавні організації, підприємства, банки, промислові підприємства та всі інші структури, чия діяльність супроводжується значним обсягом створюваних, оброблюваних і збережених документів.
Для регулювання правовідносин у сфері інформаційних технологій Верховною Радою України ухвалено кілька Законів України, які набули чинності, а саме : "Про електронні документи та електронний документообіг"; "Про електронний цифровий підпис"; "Про обов'язковий примірник документів"; "Про Національну програму інформатизації"; "Про телекомунікації"; "Про Національну систему конфіденційного зв'язку"; "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" та інші.
З огляду на насиченість ринку програмних продуктів, на прикладі роботи з ПЗ "M.E.Doc" пояснюємо, як додати в життя вашого бізнесу електронний документообмін.
M.E.Doc - миттєвий та законний обмін документами:
Чому обирають «M.E.Doc» ?
Автоматизація процесів звітності і документообміну в рамках однієї програми;
- Гнучкий підбір функцій - від обміну первинними документами до розрахунку зарплати;
- Постійне вдосконалення програми;
- Відповідність законодавству - Розробник максимально швидко реагує на зміни в законодавстві актуальними оновленнями програми;
- Якісна підтримка користувачів - багатоканальна лінія консультації нашої компанії допоможе вирішити будь-які питання, що стосуються роботи системи;
- Законність документообміну - всі документи, створені в «M.E.Doc» і підписані електронним цифровим підписом, є оригіналами документів (згідно із Законами України «Про електронний цифровий підпис» № 852-IV від 22.05.2003 р. Та «Про електронні документи та електронний документообіг» № 851-IV від 22.05.2003 р.), а значить, такий електронний документообмін є захищеним, юридично значущим і абсолютно законним.
Разом з ПЗ "M.E.Doc" ви витратите лише декілька хвилин на обмін документами:
Програма «M.E.Doc» має модульну структуру. Тому є можливість обрати ідеальний набір функцій саме для свого підприємства, незалежно від його розміру, форми власності та системи оподаткування:
- Крім обміну документами між контрагентами, які адмініструють акцизний податок і ТТН, можна також створювати зведені податкові накладні та обмінюватися документами з вкладеннями.
- Автоматизувати розрахунок і нарахування заробітної плати на малому або середньому підприємстві, формувати зовнішні (1 -ДФ, ЄСВ) і внутрішні звіти.
- Існує спеціальна конфігурація, яка створена для збору, консолідації, аналізу та обміну електронними документами всередині великих компаній з розгалуженою структурою підрозділів.
І це ще не весь перелік переваг які отримує компанія, користуючись ПЗ "M.E.Doc" при здійсненні електронного документообміну.
Просте рішення для не простих завдань:
Саме веб-сервіс СОТА допоможе створювати та надсилати звіти віддалено, без прив'язки до кабінету та комп’ютера.
Доступ до веб ресурсу може здійснюватися з будь-якого пристрою, в будь-який час та з будь якої точки світу при наявності доступу до мережі Інтернет. В даному випадку ви зможете заощадити на оренді офісу або взагалі відмовитися від нього, а також залучити співробітників, які живуть в інших містах.
Також вам не треба хвилюватися про додаткове місце на вашому пристрої, так як вся інформація зберігається на серверах і доступна 24 години на добу.
Переваги користування веб-сервісом СОТА:
- Оперативний доступ до документів, швидкість обробки документів;
- Всі структури компанії можуть працювати в єдиному інформаційному просторі - це дозволяє прискорити узгодження документів і прийняття рішень;
- Підвищення виконавчої дисципліни (так як ЕДО дозволяє визначати відповідального за виконання документа в кожен момент часу), підвищення продуктивності співробітників;
- Безпека і збереження документів - шифрування даних дозволяє запобігти спробам несанкціонованого використання інформації;
- Зниження фінансових витрат на документообіг і діловодство;
- Ефективне управління рухом документів;
- Опрацювання вхідних документів завжди безкоштовне для ваших клієнтів.
Окрім цього, перехід на електронний документообмін вплине на співпрацю з клієнтами і контрагентами - всі потрібні документи будуть у вас перед очима і стануть доступні в будь-який момент.
Час прийняття рішення на користь зручного документообміну.
Розпочніть обмін та відчуйте зручність обміну електронними документами:
Використані джерела інформації:
1. Ю.І. Палеха "Загальне діловодство"
2. Про електронний цифровий підпис: Закон України від 22.05.2003р. №852- IV
3. Про електронні документи та електронний документообіг: Закон України від 22.05.2003р. №851-IV
Автор: Рибалка Юрій - провідний фахівець ГК "Інтелектуальний сервіс"

M.E.Doc – краще рішення для звітності та документообігу
Читайте також:
- Місяць тому...
Електронний документообіг для вашого бізнесу: які можливості ми пропонуємо?
Сьогодні електронний документообіг (ЕДО) — невід’ємна складова ефективної роботи будь-якого сучасного підприємства. Часто компанії змушені користуватись кількома окремими рішеннями для обміну документами. Ми ж пропонуємо комплексний підхід - 10 місяців тому...
Відправка фінансової звітності до біржі
У програмі M.E.Doc реалізована можливість відправки фінансової звітності до бірж. Докладніше читайте у статті. - Рік тому...
Візування первинних документів у M.E.Doc
Функціонал "Візування первинних документів" призначений для внутрішнього затвердження вхідних та вихідних документів відповідальними особами. - Рік тому...
Приклад використання електронного ключа | ЦСК "Україна" 2024
Розповідаємо про варіанти використання електронного підпису від ЦСК "Україна" для участів в тендері або для роботи в службі таксі - Рік тому...
Автоматичне заповнення електронного документа на основі іншого в програмі M.E.Doc
Налаштування автоматичного перенесення даних із рахунка в видаткову накладну, попередньо відредагувавши шаблон цього документа згідно з потребами клієнта. - 2 років тому...
Електронний документообіг в умовах війни: як організувати процес підписання документів
Яка у Вас перша асоціація на слово документ? Багато хто уявляє собі щось на папері з підписом та печаткою. Більш цифровизовані користувачі скажуть що це файл з електронними підписами. - Рік тому...
Налаштувати отримання первинних документів в M.E.Doc | ЕДО 2024
Програмні рішення M.E.Doc, СОТА, Flydoc та API.ПТАХ одні з провідних платформ для електронного документообігу (ЕДО) і надають підприємствам можливість автоматизувати та спростити процес отримання та обробки первинних документів. - Рік тому...
Як відправити документ на погодження контрагенту, що не використовує електронний документообіг
Впровадження електронного документообігу (ЕДО) стало ключовим кроком для багатьох компаній у напрямку оптимізації бізнес-процесів, підвищення ефективності та зниження витрат. Розповідаємо про дві потреби, які потрібно вірішувати підприємству при використанні ЕДО - Рік тому...
Знайти ПН, що не відображається у реєстрі виданих та отриманих ПН/РК | M.E.Doc Облік ПДВ 2024
Не можете знайти потрібну Податкову накладну у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних, хоча вона наявна у реєстрі податкових документів? Розповідаємо про рішення у нашому блозі. - 6 років тому...
Чи варто переходити на ЕДО?
Всі переваги переходу на Електронний документообіг