Облік ФОПів на єдиному податку у 2021 році

Облік ФОПів на єдиному податку у 2021 році

Оновлено 03.01.2025 р.

Вести паперову книгу обліку доходів не обов'язково з 1 січня 2021 р. Це передбачається Законом України № 786-IX від 14.07.2020 р., про це ми повідомляли раніше (посилання тут). 

Проте, в якому вигляді можна вести облік та чому первинка необхідна для підтвердження доходів та витрат - поговоримо далі.
 

То як вести облік на єдиному податку? 

ДПС у своєму Інформаційному листі №16 повідомили, що з 1 січня ФОПам-єдинникам буде надано право вести записи про отримані доходи та витрати в довільній формі та в зручному для них форматі: в паперовому чи електронному вигляді.

Тобто робити записи з обліку можна в зошиті, журналі, таблиці Excel або ж просто продовжувати вести книгу.

І при цьому реєструвати, чи повідомляти податківців про формат ведення обліку не потрібно. 

Але, потрібно зауважити, що під час перевірки інспектори мають право запросити облікову інформацію для контролю дотримання лімітів доходу на ЄП.

 

Чому ж важлива первинка?!

Однією зі змін є те, що з 1 січня, складаючи звітність, потрібно буде спиратись на первинні документи, а не книгу обліку. І зберігати документи треба буде всім ФОПам, навіть якщо ви займаєтесь роздрібною торгівлею з невеликим обігом.

А це означає, що при податковій перевірці від вас вправі вимагати документи, що підтверджують дані в декларації. Тобто, інформації обліку доходів та витрат буде не достатньо.

Хоч ФОПи-єдинники не зобов'язані вести товарний облік, але повинні вести облік доходів на підставі первинки. Документи ж на витрати можна оформляти за бажанням.

До того ж ведення та зберігання первинки дає ряд переваг. 

Вона знадобиться для управлінського обліку, для точного підрахунку витрат та прибутку. З нею ви зможете повернути неякісний або бракований товар постачальнику та полегшити ведення складського обліку.

Крім того, наявність первинних документів допоможе у випадку розбіжності даних з ДПС. Без первинки складно буде довести, по якому виду діяльності отримано дохід і за якою ставкою він буде обкладатися.
 

Переваги обміну первинкою та ведення книги обліку в електронному вигляді 

Документ повинен містити всі обов'язкові реквізити первинних документів: назву, дату, назву і реквізити постачальника, повну інформацію про товар, відповідальних осіб, підписи учасників угоди. Форма документів може бути електронна або паперова. 

Якщо хочете заощадити час і не витрачати кошти на папір, підпишіть з контрагентами додаткову угоду про можливість обмінюватися документами в електронному вигляді або спочатку передбачте це в договорі. 
 

Для таких потреб ідеально підходить веб-сервіс СОТА. Чому?

1.В СОТА можна працювати з будь-якого пристрою, адже це веб-сервіс. Для повноцінної роботи потрібен лише доступ до мережі інтернет та наявність КЕП, для підписання чи погодження документів. 

2. Перший місяць роботи в сервісі надається безкоштовно, що дає в повній мірі ознайомитися з інструментами усього веб-сервісу. 

3. Тут ви можете вести книгу обліку доходів та витрат. Лише потрібно зайти в розділ "Мої організації" - "Картка підприємства" - "Перебування у групах" і заповнити дані. 

4. Обмінюватись з контрагентами первинними документами. І немає значення які КЕП при цьому ви використовуєте.

5. Також є можливість сплачувати податки з сервісу. Для цього необхідно зайти в розділ "Головне меню""Звітність" та обрати розділ "Сплата податків".

6. В "Податковому календарі" можна слідкувати за строками подачі звітності в залежності від системи оподаткування, найманих працівників та групи. 

Переваг, як бачите, вистачає і перелік можна продовжувати далі. Та головним плюсом є те, що все це знаходиться в одному місці і працювати можна в будь-який момент з того ж смартфону, ноутбуку чи ПК. Який підприємець відмовиться від такої гнучкості?

Чекаємо на ваші запитання в нашому чат-боті в Telegram, або на лінії консультацій. 

Будемо раді допомогти.

Автор: Михайло Яремчук, контент-спеціаліст групи компаній Інтелектуальний сервіс

Чому варто обрати M.E.Doc

M.E.Doc – краще рішення для звітності та документообігу

Читайте також: