Модуль «Облік ПДВ». Запобігаємо появі найпоширеніших помилок

Модуль «Облік ПДВ». Запобігаємо появі найпоширеніших помилок

«Облік ПДВ» – це наступний за популярністю модуль програми M.E.Doc після модулю «Звітність». Звичайно ж він створений для роботи з податковими накладними (ПН) та розрахунками коригування (РК). Та крім реєстрації первинки, модуль допоможе значно оптимізувати та автоматизувати роботу з ПДВ. Докладніше про цей модуль дізнавайтесь за посиланням.

Оскільки про можливості та функціонал модулю ми вам вже розповідали, сьогодні поділимось рішеннями питань, які частіше за все виникають у користувачів програми.

Зверніть увагу, що наведені нижче ситуації можуть виникнути внаслідок некоректних дій з боку користувачів.
 

Відсутність ПН чи РК в програмі M.E.Doc 

Така ситуація може бути, якщо контрагент на вас зареєстрував податкову накладну, але не надіслав її вам. Як бути?

В такому випадку вам потрібно зробити або «Звірку з ЄРПН», або ж відправити Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних через «Інформаційну довідку».

Про роботу зі Звіркою з Єдиним реєстром податкових накладних ми вже розповідали в попередніх матеріалах. Докладніше читайте тут

Якщо ж ви відправляєте запит, обов’язково поставте відмітку «Імпорт документу з квитанцією». Після його відправлення вам прийде відповідь (витяг), а вже згодом і сам документ разом з квитанцією.
 

Відсутня квитанція про прийняту ПН чи РК

Коли помітили таку ситуацію, перше що потрібно зробити – перевірити яким чином було надіслано документ – через «пряме з’єднання» чи з використанням е-пошти.

У першому випадку потрібно звертатися до «Звірки з ЄРПН». 

Але як бути коли документ було відправлено через електронну пошту?

Програма M.E.Doc може працювати через, підключену для таких потреб, поштову скриньку. Якщо документ ви відправляли через е-пошту, то квитанція також прийде вам на е-скриньку.

M.E.Doc здатен завантажувати лише непрочитані повідомлення. Тому, якщо ви випадково відкрили таке повідомлення, програма не зможе перенести його в програму. 

То що робити?

Для виправлення такої ситуації перейдіть до вашої поштової скриньки та знайдіть потрібне повідомлення. 

Зробіть повідомлення непрочитаним. Для цього, наприклад для пошти на ukr.net, відмітьте потрібний лист прапорцем, натисніть кнопку «Ще» та оберіть пункт «Відмітити непрочитаними». 

Після цих дій перейдіть у M.E.Doc та натисніть кнопку «Отримати повідомлення». Квитанція відразу ж завантажиться до програми.
 

Не відображається ПН (РК) у Реєстрі отриманих і виданих податкових накладних

Уявимо ситуацію, коли в реєстрі податкових документів ви без проблем знаходите потрібну ПН чи РК, але в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних такого документа немає.

Такі наслідки можуть бути, якщо податкову накладну перемістили в інший період.

Знайти потрібну накладну можна двома способами:
 

Через «Конфігуратор таблиць»

Переходимо в «Реєстр податкових документів», у верхній частині вікна натискаємо «Вигляд» та обираємо «Конфігуратор таблиць». В цьому вікні поставте позначку «Додано в РПН».

Таким чином ми додали колонку «Додано в РПН» де ми можемо побачити період в якому відображені документи були додані в Реєстр податкових накладних.
 

Через фільтр

Також можна скористатись фільтрами в «Реєстрі податкових документів».

Перейдіть у налаштування фільтра та поставте позначку навпроти «Документ - Дата та час реєстрації».

Таким чином ви додали ще один фільтр за яким можна шукати документи у Реєстрі податкових документів. Налаштування фільтра можна очистити. Для цього натисніть на хрестик у верхній частині вікна фільтра (Мал. 1).


Мал. 1

Тепер у вікні фільтрів оберіть «Створення/Отримання» та вкажіть період коли був створений потрібний документ (краще обрати більший період). Тепер в реєстрі будуть відображатись усі документи, що були створені та отримані в зазначений період.

І додатково оберіть фільтр за датою та часом реєстрації. За допомогою нього ви можете перевірити періоди коли документ міг бути зареєстрованим.
 

Не вдається знайти документ у Реєстрі податкових документів

Ви точно знаєте що податкову накладну вже бачили, але чомусь не можете її знайти. Або навіть протилежна ситуація до попередньої – у Реєстрі виданих та отриманих ви документ бачите, але от в Реєстрі податкових документів її немає.

Перш за все перевірте кошик, можливо ПН була випадково видалена.  

Але скоріше за все справа у використанні фільтрів у Реєстрі податкових документів, важливо розуміти відмінності між ними.
 

Фільтри у Реєстрі податкових документів

Частіше за все непорозуміння відбуваються з фільтрами, що розміщені в реєстрі за замовчуванням.

     1. Пошук за датою документу

Тут ви обираєте пошук за періодом (місяць та рік) чи за інтервалом (дату початку та закінчення довільного інтервалу).

Але даний фільтр проводить пошук за датою створення документу! 

Тобто, якщо ви створили ПН в минулому місяці, але зареєстрували її в цьому, вона відобразиться тільки в періоді за минулий місяць.

     2. Створення/Отримання 

Такий фільтр знадобиться, якщо вам потрібно відобразити створені та отримані від контрагентів податкові документи за певний інтервал. 

   3. Не заповнена дата документа 

Встановіть таку позначку, якщо потрібно знайти документи у яких не вказана дата створення.

Якщо ж вам потрібно сортувати документи за статусом реєстрації документу, в налаштуваннях фільтрів додайте фільтр «За датою та часом» і надалі використовуйте його в Реєстрі податкових документів.

Якщо ПН чи РК ви так і не знайшли, потрібно зробити звірку з ЄРПН.
 

Розрахунок коригування (ПН) додано до реєстру виданих та отриманих, але сума за нею не «тягнеться»

Якщо помітили таку помилку, перейдіть в податкову накладну та перевірте чи заповнені поля розробника (Мал. 2).


Мал. 2

Якщо ні, потрібно виконати наступні дії:

  1. Спершу у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних потрібно видалити цей документ, після чого він самостійно переноситься у вкладку Відсутні в реєстрі.
  2. Відкриваємо ПН (РК) та заповнюємо поля розробника.
  3. Знову додаємо документ до реєстру.
  4. Повторно створюємо декларацію.

Якщо таким чином не вдалось виправити ситуацію – напишіть нам, ми допоможемо!
 

Чому не варто додавати ПН чи РК в Реєстр виданих та отриманих податкових накладних без статусу «Зареєстровано в ЄРПН»

Змоделюємо ситуацію, бухгалтер, наприклад, створює ПН, відправляє її на реєстрацію та додає її в реєстр не дочекавшись квитанції від ДФС (відсутній статус «Зареєстровано в ЄРПН»). 

Далі бухгалтер відправляє Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних через Інформаційну довідку і ставить позначку «Імпорт документу з квитанцією».

Завантажується вже зареєстрована податкова накладна разом з квитанцією, а програма, щоб уникнути задвоєння документу, автоматично переміщує ПН без квитанції в кошик у Реєстрі податкових документів.
 

І що ми маємо наприкінці?

Податкова, що ми додали в Реєстр виданих та отриманих податкових накладних вже видалена, а отже не додається до цього реєстру при подачі декларації, хоча рядок з даними про цей документ ще зберігається. 

А от нова, завантажена з квитанцією, податкова накладна буде міститись у вкладці Відсутні у реєстрі. І далі починається плутанина.

Тому ми не радимо вам додавати податкові документи до реєстру, якщо вони ще не мають статусу «Зареєстровано в ЄРПН»!


На цьому у нас все. Слідкуйте далі за нашими публікаціями, ми прагнемо готувати для вас тільки найцікавіші матеріали!

Якщо у вас ще залишились питання чи потрібна допомога з модулем Облік ПДВ – пишіть нам у чат-бот, наші спеціалісти обов’язково вам допоможуть.

 

Автор: Михайло Яремчук, контент-спеціаліст групи компаній Інтелектуальний сервіс

#M.E.Doc #M.E.Docкупити #Медоконовлення #программамедок #медоконлайн #medok #медок #купитьпрограммумедок #сотаонлайнмедок #сотамедок #кеп #придбатикеп #електроннийпідпис #ецп


Отримуйте всі актуальні новини на нашому каналі в Telegram, а також звертайтесь з будь-якими питаннями до нашого Intelserv консультанта через Telegram або Messenger!

Читайте також: