Блокування ПН/РК – незабаром зміни!

Блокування ПН/РК – незабаром зміни!

КМУ постановою від 11.12.2019 р № 1165 затвердив нові: Порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, а також ряд додатків до них що стосуються механізму блокування ПН/РК (Критерії ризиковості: платників і операцій, Перелік показників позитивної історії платника, таблицю платника ПДВ та інші).

Все це вкупі почне діяти з 1 лютого цього року. З цієї ж дати втрачає чинність «славнозвісна» постанова КМУ № 117 від 21.02.2018 р. і старі правила блокування. Але Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (затв. нак. Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520) [1] продовжить свою дію і після вступу в силу постанови КМУ № 1165.

Причини, що спонукали КМУ видати цей норматив, гадаємо всім відомі: суд визнав недійсними окремі норми старого Порядку зупинення (детальніше див. «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 100, с. 22).

У цілому ці нові «блокувальні» Порядки й документи не надто відрізняються від старих, але дещо нам впало в очі.

1. Ознаки, які відсівають ПН/РК перед моніторингом:

  • в ознаці «податкового навантаження» розмір сплаченої суми ПДВ за останні 12 місяців збільшили з 400 тис. до 1 млн грн.;
  • додалася ще одна антиблокувальна ознака – товар/послугу з ПН/РК було зазначено в Таблиці платника. Це - позитивна зміна, оскільки тепер Таблиця повинна бути фіскалами врахована ще до моніторингу ПН/РК! При цьому старі прийняті Таблиці повинні залишитись чинними й при новому порядку блокування.

Щоразу бігаєш та стоїш в довгих чергах, щоб сплатити податки? Тепер в цьому немає необхідності!
В СОТА сплатити податки можна ОНЛАЙН! Відпочивай, поки інші бігають!


2. Критерії ризиковості платників майже ті ж самі і, нажаль, критерій про «наявність інформації» у податківців щодо «ризиковості операції» нікуди не зник. Тобто руки в них будуть так само розв’язані… Але тепер для «ризикових» платників прописана можливість документально спростувати свою ризиковість і комісія регіонального рівня (це її компетенція) на такі документи повинна відреагувати протягом 7 днів. У разі прострочення з рішенням ризиковість з платника має знятись автоматично.

3. Значно звузили показники «позитивної історії» платника (вони дозволяють уникнути критеріїв ризиковості операцій):

  • обсяг постачання одному покупцеві знижено з 150 до 50 тис. грн., але при цьому ще й обсяг поставок місяця не повинен перевищувати 500 тис. грн., і керівник не повинен «сидіти» більш ніж в трьох таких «кріслах»;
  •  скасовано два показники з обсягів постачання, а 20%-вий показник постачання одного коду товару/послуги змінено на 100% -вий;
  • залишкова вартість ОЗ тепер повинна буде перевищувати 5 млн грн. (зараз - 1 млн);
  • сплата ЄСВ на одного працюючого - перевищувати ЄСВ з МЗП більш ніж в 2 рази (зараз -1,5) і чисельність повинна бути не менше 5 чол. (нове);
  • загальна сума податків минулого року повинна перевищувати 10 млн грн. (зараз – 5 млн).

4. Погіршили критерій ризиковості операцій, пов'язаний з часткою «підозрілих» товарів з Переліку фіскалів (цей Перелік повинен затверджуватися окремим наказом ДПС і оприлюднюватись на її сайті). Тепер товарів з Переліку в загальній різниці між придбаннями і продажами товарів повинно бути більше 50% (зараз - понад 75%)!

5. Всі рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК прийматимуть регіональні комісії, центральна комісія лише розглядатиме скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК.

О. Павленко, податковий експерт
редакції «Податки та бухгалтерський облік»


[1]  Див. «Податки та бухгалтерський облік», 2019, № 103-104, с. 28 

Джерело: Бухгалтер 911

Сплатити податки в режимі online:

ПРИДБАТИ ВЕБ-СЕРВІС СОТА


ТОП-10 корисних публікацій про роботу з веб-сервісом СОТА:

  1. Зручний документообіг з СОТА на Вашому Смартфоні (ЧИТАТИ)
  2. Маршрути первинних документів у веб-сервісі СОТА (ЧИТАТИ)
  3. Довільне підписання та багато інших лайфхаків у веб-сервісі «Сота» (ЧИТАТИ)
  4. Чому я обираю "СОТА" і як це спростило моє життя (ЧИТАТИ)
  5. Інструмент електронного документообігу в веб-сервісі СОТА (ЧИТАТИ)
  6. Автопродовження Електронних підписів у веб-сервісі «СОТА» (ЧИТАТИ)
  7. Як почати роботу в СОТА (ЧИТАТИ)
  8. Графічне відображення у веб-сервісі СОТА (ЧИТАТИ)
  9. Реєстр первинних документів в СОТА (ЧИТАТИ)
  10. Переваги роботи для ФОП в СОТА (ЧИТАТИ)

Долучайтесь до нас в Instagram та facebookна Вас чекають:

  • корисні лайфхакиenlightened
  • актуальні новиниyes
  • та розважальна рубрикаlaugh

!Дізнатися більше новин Ви також зможете на нашому каналі в >>> Telegram

Читайте також: